Skogsvagn (Huggarvagnar)

Farma erbjuder nu drivning på samtliga sina vagnar

6 inlägg 2892 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Farma erbjuder nu drivning på samtliga sina vagnar

Torbjörn Johnsen  
#744468 AS Fors som tillverkar Farmavagnarna firar 30-årsjubileum i år. Det firar de med att nu erbjuda drift som tillval på samtliga sina vagnsmodeller. Vagnarna kan förses med traditionell 4WD rulldrift eller navmotordrift från Black Bruin som 2 WD alternativt 4 WD. Det här meddelar Farma i ett pressmeddelande idag.

Farma tillverkar skogsvagnar i spannet 6 till 17 ton och Sverige har under alla år varit en av Farmas viktigaste marknader. I samband med Elmia Wood nu i sommar kommer Farma att släppa en stor nyhet enligt företaget.



   TS
FTG
Användarvisningsbild

Re: Farma erbjuder nu drivning på samtliga sina vagnar

Torbjörn Johnsen  
#744471 Här fanns en snygg bild med på en Farma T10 G2 nyligen såld till Kanda:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Farma erbjuder nu drivning på samtliga sina vagnar

Fredrik320  
#744473 Farma har usel kundservice i Finland. Jag bad offert av dem på en 10g2 ifjol men de tog sig aldrig tid att ens svara på förfrågelsen. Tydligen är priserna väldigt hemliga, de berättar inte ens fastän man frågar =))
Det blev en Palms iställe för min del, där var de riktigt intresserade och vänliga.

Avatar Fallback

Re: Farma erbjuder nu drivning på samtliga sina vagnar

Ldsaren  
#744496 Jag köpte ny 2020 Farma 10ton 4wd rulldrift och vanliga stödben , tycker den är lite låg under stödben T modellen ser bättre ut på de viset med lavett.

Användarvisningsbild

Re: Farma erbjuder nu drivning på samtliga sina vagnar

Skogstraktorn  
#744520 Kan undra om det går någorlunda smidigt att eftermontera? Har en T9 sen 2018 som jag är mkt nöjd med, klarat mig bra utan drift men man blir allt nyfiken. Tror priserna har gått upp kraftigt på vagnar sedan vi köpte.

Avatar Fallback

Re: Farma erbjuder nu drivning på samtliga sina vagnar

Gaffe  
#745075 Sökte på hemsidan efter mera info. Ffa gällande vagnar runt 8 ton....inget uppdaterat ännu

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).