Skogsvagn (Huggarvagnar)

Hydraulisk förstyrning av skogskran

18 inlägg 4563 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Hydraulisk förstyrning av skogskran

ulfgustav  
#743698
Prostin1 skrev:Jo, menar sliden. Det är ett Finnhydraulic bord i sektioner. Har ju inte varit öppnat under de 4-5 åren vi haft det. Tror jag spänt skruvarna som håller ihop det nån gång. Måste testa släppa lite och se om det hjälper. Kollade att det var flera slider som gick ganska trögt. Annars får man väl ta upp och kolla en sektion i taget. Kan väl bytas ut om man får tag på motsvarande. Tack för svaret.

Dragstänger i ventiler skall alltid dras med moment, (rätt moment), fastsättningen av ventilen kan vara skev, lossa lite på fastspännings bultarna. sliderna skall absolut INTE slipas
Lycka till

FTG
Användarvisningsbild

Re: Hydraulisk förstyrning av skogskran

Fredi  
#743808 Som sista utväg kan man prova slipning som jag skrev, sektionen är skrot oberoende fast det misslyckas. Vissa ventilbords sektioner har exakt inpassade slider som ej ens passar i annat hål. Men knappast på nåt finnhydraulics bord. Precisionen på ett sådant är sådär ungefär så vilken slid som helst passar i vilket hål som helst. Har slipat många slider som har repor så ätt de börjat löpa och bra har det funkat. Men alltid på egen risk förstås, risk för läckage finns alltid.

Användarvisningsbild

Re: Hydraulisk förstyrning av skogskran

Prostin1  
#743927 Hittade felet. Ena bulten som håller ihop ventilbordet var av. Hålls ihop av de båda andra. Underligt att det hållit tätt. Hjärtligt tack för all hjälp jag fått.

   TS
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).