Skogsvagn (Huggarvagnar)

Moheda 100 4wd byta däck

6 inlägg 2598 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Moheda 100 4wd byta däck

L-R-F  
#739194 Hejsan.
Min far hade tänkt och byta däck på sin huggarvagn, en Moheda 100 4wd med robson drift. Däcken är 400/60-15.5 från Nokian men verkar inte gå att få tag i igen. Har sökt hos några däck handlare och på nätet utan resultat så hoppas någon här på forumet sitter på svaret😁 mvh Rino



   TS
FTG
Avatar Fallback

Re: Moheda 100 4wd byta däck

Cat554  
#739218
1639590670_trc02.png
Er dethär et alternativ? 14 eller 16 lager.
OH

Användarvisningsbild

Re: Moheda 100 4wd byta däck

L-R-F  
#739226 Hejsan. Jag har tittat på det däcket förut och det stämmer med cc avståndet mellan ribborna och är rätt storlek men det har ju tyvärr en liten krok i ändan av ribbmönstret.
Rino

   TS
Avatar Fallback

Re: Moheda 100 4wd byta däck

alias  
#739230 Har du kontaktat FTG och frågat dem vilken tillverkare och modell de använder till motsvarande däcksdimension idag (under förutsättning att cc-avståndet på ribborna i Robsonrullen är samma som på er vagn)?

MVH
Alias

Användarvisningsbild

Re: Moheda 100 4wd byta däck

hemhuggare  
#739232 Den lilla kroken är väl lätt att skära bort med en mönsterskärare om allt annat stämmer och priset är rätt

Användarvisningsbild

Re: Moheda 100 4wd byta däck

L-R-F  
#739833 Vi hittade 2 nya nokian däck så dom bli monterade fram på vagnen. Tack för svar och input. Mvh Rino

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).