ons 15 dec 2021, 16:07#739194Hejsan.
Min far hade tänkt och byta däck på sin huggarvagn, en Moheda 100 4wd med robson drift. Däcken är 400/60-15.5 från Nokian men verkar inte gå att få tag i igen. Har sökt hos några däck handlare och på nätet utan resultat så hoppas någon här på forumet sitter på svaret😁 mvh Rino
Skogsvagn (Huggarvagnar)
Moheda 100 4wd byta däck
TS

ons 15 dec 2021, 18:52#739218Er dethär et alternativ? 14 eller 16 lager.
OH
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
OH
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
ons 15 dec 2021, 20:01#739226Hejsan. Jag har tittat på det däcket förut och det stämmer med cc avståndet mellan ribborna och är rätt storlek men det har ju tyvärr en liten krok i ändan av ribbmönstret.
Rino
Skapa konto
Rino
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Skapa konto
TS
ons 15 dec 2021, 20:20#739230Har du kontaktat FTG och frågat dem vilken tillverkare och modell de använder till motsvarande däcksdimension idag (under förutsättning att cc-avståndet på ribborna i Robsonrullen är samma som på er vagn)?
MVH
Alias
MVH
Alias
"Investera i mark, jag har hört att det inte tillverkas längre!"
-Mark Twain
-Mark Twain
ons 15 dec 2021, 20:33#739232Den lilla kroken är väl lätt att skära bort med en mönsterskärare om allt annat stämmer och priset är rätt
Det är aldrig för sent att ge upp

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).