Skogsvagn (Huggarvagnar)

Värde huggarvagn

33 inlägg 7909 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Värde huggarvagn

JensSkoog  
#737385 Det är inte ditt företag som har ärvt vagnen, det är du. Går ut från att den ingår i ett ärvuppgör som du möjligens har fått betala skatt för.
Om du ska sälja den genom ditt enskildföretag, får du som privatperson sälja den till företaget först, utan moms. Senn kan företaget sälja den till andra, med moms.

FTG
Avatar Fallback

Re: Värde huggarvagn

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#737501
JensSkoog skrev:Det är inte ditt företag som har ärvt vagnen, det är du. Går ut från att den ingår i ett ärvuppgör som du möjligens har fått betala skatt för.
Om du ska sälja den genom ditt enskildföretag, får du som privatperson sälja den till företaget först, utan moms. Senn kan företaget sälja den till andra, med moms.

Nja, har momsen gått bort så kommer den ej åter vad jag vet. Skulle köpts ur dödsboet med moms isåfall. Har själv köpt ur dödsbo med moms. Då är momsen kvar.

Avatar Fallback

Re: Värde huggarvagn

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#737507 Har inte läst hela tråden men det gör antagligen en viss skillnad om händelsen tilldrager sig i Sverige eller Norge avseende momsredovisning

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).