Skogsvagn (Huggarvagnar)

Moheda 2.60 TL

6 inlägg 5035 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Moheda 2.60 TL

New holland patu  
#45337 Hej där,

Är det någon som vet teknisk data på Mohedas 2.60 kran? Hur mycket lyfter den på ex 6m. Är den jämförbar med en 400 kran?

Mvh



   TS
FTG
Avatar Fallback

Re: Moheda 2.60 TL

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#45365 De är samma kran med olika beteckningar äldre/nyare iaf om man jämför lyftkraften.

Avatar Fallback

Re: Moheda 2.60 TL

Valtra  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#45371 det är samma kran, jag tror det står att den lyfter 400 kilo lr nåt på 6 meter men jag är inte säker

det är en stark kran iaf :smile:
Senast redigerad av Valtra fre 26 dec 2008, 23:05, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback

Re: Moheda 2.60 TL

New holland patu  
#45384 Tackar så mycket för svaren.

Mvh

   TS
Avatar Fallback

Re: Moheda 2.60 TL

nybliven mekaniker  
#47004 Tjena

Jag undrar bara om det är grip och rotator är inräknad då, har en granne som har samma kran och han har för sig att det är plus grip o rotator. Visst är det en ganska stor kran ändå, men jag är mer van vid våran "gamle" Rottne Blondin 750 :grin: , det enda jag saknar är ett utskjut på stickan. Nu har vi bara ett tiltbart bomfäste som var standard. Men jag förstår ändå dom som kör traktor och vagn i skogen, och jag tycker det är smidigare att ta traktorn och griplastarvagnen till sågen. :grin:
Men vi alla är ju olika och gillar olika lösningar, och jag gillar gamla maskiner, helt enkelt mitt fritidsintresse.

MVH/Daniel

Avatar Fallback

Re: Moheda 2.60 TL

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#47045 I en broschyr från 02 står det 395kg/6m utan grip o rotator för 400 kranen

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).