Skogsvagn (Huggarvagnar)

Country 7 tonn eller BMF 8t1

7 inlägg 3351 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Country 7 tonn eller BMF 8t1

Lars R Hagen  
#698098 Hei
Lurer på å kjøpe en av disse, men finner ikke my erfaringer rundt Country å BMF sine vogner
Har lest litt om vridhus problem på BMF, men det er kanskje ikke et stort problem?
Traktoren som skal trekke er en Valmet 705 med litt over 2200 timer



   TS
FTG
Användarvisningsbild

Re: Country 7 tonn eller BMF 8t1

Magnus M  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#698200 Jag har inte sett Countrys vagnar live men jag har ju en Master 550 kran från dom o jag är nöjd med den.
Har inte hittat nåt konstigt eller dåligt på den utan det verkar vara bra kvalite.

Magnus M

Användarvisningsbild

Re: Country 7 tonn eller BMF 8t1

Mosstorpet  
#698362 Varit och tittat på Country 9S för 2 år sedan. Vagnen såg bra ut , lite som Kesla 9 ton. Men det har väl inte sålts så många här i Sverige vad jag vet. Så det blev en Palms i stället (Fick ett bra pris på Elmia). Weimer har Country kranar på sina vagnar nu. BMF vet jag inget om men dom annonserar flitigt. Är ju viktigt att man kan få bra support där man bedriver sin verksamhet.

Användarvisningsbild

Re: Country 7 tonn eller BMF 8t1

Magnus M  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#698363 Intressant att Weimer börjat använda Countrys kranar, var gjordes dom kranarna dom hade innan tro?
Jag tycker nog att jag fått väldigt mycket för pengarna hos Country.

Användarvisningsbild

Re: Country 7 tonn eller BMF 8t1

stegmaster  
#698410 Det var ju Oniar som tillverkat weimers kraner.
http://oniar.eu/

Användarvisningsbild

Re: Country 7 tonn eller BMF 8t1

Mosstorpet  
#698417 Jag vet bara att när jag skulle köpa skogsvagn 2019 så skulle Weimer byta kran pga. att tidigare kran krävde för mycket oljeflöde tyckte en del köpare. Så han fick bygga om kran fundamentet för den nya kranen skulle passa (olika stubbhöjder). Tyvärr tar ju sådant lite tid och jag var ivrig , så det blev en annan vagn. Jag var där i annat ärende lite senare och då såg jag ett antal Country kranar och antog att det var dom som skulle monteras på det nya fundamentet. Men är det inte så att det finns många kranar med samma tillverkare bara olika dekaler.

Avatar Fallback

Re: Country 7 tonn eller BMF 8t1

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#699198 Med en 705 att dra med skulle jag satsa på en 10t vagn, mycket stadigare.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar