fre 22 jan 2021, 19:55#695863
Sebastian Liljeblad skrev:Joooell skrev:Jag kör på kolvpump men de egentligen bara för att 655ans tapp för 540 pto sitter för nära draget, kolvpumpen sitter ju rätt på 1000 varvstappen.... tror att trycket är begränsat till 200 bar och de klarar ju kugghjulspumpen också.
Räcker till i skogen gör den allt men de märks att drivningen tar mycke kraft från traktorn ibland, på vägen blir den dock fort trött..
Ang stödben skulle iallafall jag inte vilja vara utan dom, möjligtvis me vätska i däcken.
Ok så det är för att få plats med pumpen på ett smidigt sätt i ditt fall, har du 2 tappar på 655:an? Jag har 1 tapp med både 540 och 1000 varv, ska jag välja kugghjulspump då eller vad är bäst?
Skönt att det räcker till skogen, inte lika farligt att den slackar på vägen ibland.
Tack för input om stödben, det lutar åt att jag kommer välja med stödben.
Precis så 540 tappen sitter underst och de är trångt åt alla håll så en växellåda får inte plats oavsett, köpte vagnen som ett visnings ex och då satt de kugghjulspump på, så kolvpumpen köpte ja själv från Ftg med monteringspinnarna och dom grejerna. Den gamla pumpen får nog ligga, kan va bra att ha😁
Ser annars inga fördelar med kolvpumpen när man inte behöver mer tryck än så... man slipper byta olja växeln möjligtvis
Valmet 655, Mowi 1250WD P40T, New Holland Kobelco E70SR, Yamaha 450