Skogsvagn (Huggarvagnar)

Fjernstyring vinsj, Moheda 121

13 inlägg 2235 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Fjernstyring vinsj, Moheda 121

Skogsdyret  
#690121 Hei

Har kjøpt en brukt Moheda 121 2ND med pumpe og radiostyring. Har også vinsj med fjernkontroll, men får ikkje vinsjen igang. Hva er det jeg har oversett ?

Takk for hjelp!



   TS
FTG
Användarvisningsbild

Re: Fjernstyring vinsj, Moheda 121

Vardon  
#690123 Har du ström och spänning fram till radioenheten?

Avatar Fallback

Re: Fjernstyring vinsj, Moheda 121

Skogsdyret  
#690129 Har strøm fram til boksen for styring av kranen. Ser ikke egen boks for vinsj eller egen strømkabel

   TS
Användarvisningsbild

Re: Fjernstyring vinsj, Moheda 121

Vardon  
#690132 Har du manuella ventiler eller bara fjärrstyrning? Om du har manuella börja där och se om det är ett fjärr bekymmer eller hydraulproblem.


Är det fjärrproblem
Jag hade börjat med tyst omkring mig, ström till och höra att magnetventilen jobbar när du trycker på knappen alternativt mäta mig fram.

Avatar Fallback

Re: Fjernstyring vinsj, Moheda 121

Morgan Nordin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#692879 Är kranen radiostyrd är det rätt sannolikt att vinschen fått en egen slid i detta paket (sentral). Har du en separat fjärrkontroll till vinschen så bör den ha en egen mottagare som behöver ström. Kollat batterierna i fjärren utgår jag från att du gjort...?

Morgan

Avatar Fallback

Re: Fjernstyring vinsj, Moheda 121

Amatörhuggare 62  
#692917 Hur är vinschen kopplad ? går det olja till den jämt.
Eller över ventilpaketen, sitter det magneter på Ventilpaketen.
måste även den ha ström. Mottagaren måste också ha ström.
Och Fjärrkontrollen

Avatar Fallback

Re: Fjernstyring vinsj, Moheda 121

Amatörhuggare 62  
#692920 Här dålig bild på min ventilpaket.
Blir inte bättre nu,i skummet.
Men Hirshmankontakten i bild.
Är ventil till vinschen
En magnetpenna är bra, å kolla
Med. Toppen på en sådan lyser.
Om magneten har stöm.
Perfekt i hytten,som bra å ha pryl.

Användarvisningsbild

Re: Fjernstyring vinsj, Moheda 121

Bert1  
#692924 Har en m91med k35kran med fjärrstyrning av kran och vinsch och jag behöver inte ha radion till kranen aktiverad för att vinschen skall funka

Men på min vinsch så matar den inte ut wire när man trycker på out utan den bara frikopplar trumman och så får man dra ut wiren manuellt

Användarvisningsbild

Re: Fjernstyring vinsj, Moheda 121

valberga  
#692940 Om det bara är radiostyrningen som inte fungerar, så tänk på att sändaren och mottagaren måste "paras" i hop= att dom hittar varandra.

Avatar Fallback

Re: Fjernstyring vinsj, Moheda 121

Skogsdyret  
#694876 Hei igjen!

Takk for gode råd, problemet er løst, her er fasiten.

Moheda 121ND med K50 kran.
Pumpe på kraftuttak, med Scanreco radiostyring av kran, vinsj med fjernstyring på Åkerstrøm kontroll.

Vinsjen er kobla mot oljen på vognen, fjernstyring til vinsj har egen mottaker plassert under kranpallen ( må demontere deksel for å finne denne), mottakeren har innv antenne. Mottakeren har 10A sikring som var gåen, skifta denne så virka vinsj og fjernkontroll fint.

NB, scanreco mottakaren har også eigen innv sikring.

   TS
Avatar Fallback

Re: Fjernstyring vinsj, Moheda 121

Skogsdyret  
#694878
Bert1 skrev:Har en m91med k35kran med fjärrstyrning av kran och vinsch och jag behöver inte ha radion till kranen aktiverad för att vinschen skall funka

Men på min vinsch så matar den inte ut wire när man trycker på out utan den bara frikopplar trumman och så får man dra ut wiren manuellt


Hei, samme sak på min vinsj, ingen utmating. Men trur heller ikkje det skal vere utmatingsfunksjon på den ? Kun manuelt uttdrag ? Bremsen på vinsjen kan justerast.

   TS
Avatar Fallback

Re: Fjernstyring vinsj, Moheda 121

550  
#694984 Sitter det en säkring inne i mottagarboxen till vinschen?

Har för mig att det stod att matarkabeln skulle avsäkras med 3 A. Kanske finns olika, men märket är också Åkerströms.

Avatar Fallback

Re: Fjernstyring vinsj, Moheda 121

Skogsdyret  
#694994 Jepp, sikring inne i mottakaren til vinsjen.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).