Skogsvagn (Huggarvagnar)

Vilket ventilpaket skall jag ha?

3 inlägg 1574 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Vilket ventilpaket skall jag ha?

nissebrun  
#686654 Jag håller på att byta huggarvagn.
Jag har just nu en 12tons Farma 4wd och byter till en några år nyare 14tons även denna med drift.

På den gamla så har jag en eftermonterad Scanreco radiostyrning med ett d3m ventilpaket och på den nya sitter det elspakar och även denna har ett elstyrt ventilpaket.

Jag vet dock inte vad det nya ventilpaketet är för något sorts ventilpaket är det någon som kan säga det genom att kolla på bifogade bilder?

Jag kan ju antingen flytta över ventilpaket och radiostyrning från gamla vagnen till den nya, alternativt flytta radiostyrning och kontakter till den nya vagnen. Jag måste dock byta lite kontakter då det är junior timer kontakter på radiostyrningen och blandat junior timer och DIN A kontakter på den andra vagnen.

Det intressantaste är ju att veta vilket ventilpaket som är "bäst" så kan jag välja att behålla det på den nya vagnen.

Det gick inte att ladda in bilder från datorn, så jag skall försöka med telefonen istället.



   TS
FTG
Avatar Fallback

Re: Vilket ventilpaket skall jag ha?

nissebrun  
#686655 Bilder på ”nya” vagnens ventilpaket.

   TS
Avatar Fallback

Re: Vilket ventilpaket skall jag ha?

nissebrun  
#686656 Gamla vagnens d3m paket.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).