Skogsvagn (Huggarvagnar)

Inspiration fäste ventilpaket/lyftarmar 3punkt

6 inlägg 3152 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Inspiration fäste ventilpaket/lyftarmar 3punkt

MrOlsson  
#683211 Tänkte bara lägga upp lite bilder på mitt fäste för ventilpaket och lyftarmar.
Hade svårt att hitta inspiration när jag skulle bygga, och tänker att kanske hjälper det någon.
Är ett biltema släpvagns stödhjul som jag svetsat om för att kunna veva in paketet i traktorn. 🚜
Klurar på fästen för nya "rutan så den spänner mot listen. Plogar med snöblad i 3punkten så det måste vara enkelt att öppna utan att skruva.



   TS
FTG
Användarvisningsbild

Re: Inspiration fäste ventilpaket/lyftarmar 3punkt

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#683308 Så du hakar upp armarna, tar av lyftstaget och sätter dit den horisontella stången sen lyfter du dit vpkt och vevar in det?

Användarvisningsbild

Re: Inspiration fäste ventilpaket/lyftarmar 3punkt

MrOlsson  
#683380 Nästan så, den långa stången sitter fast i fästet för ventilpaketet.
Delen som vevas ut är i kortaste läget när paketet sätts dit och vilar då på dragstången till vagnen.
Sen tippar jag upp alltihop och vevar in paketet i hytten, drar ur rörstumparna över dubben som lyftstagen hänger på, vevar lite till för att spänna bort lite glapp.
Delen som går att veva ut är fäst i toppstångsfästet med bara en sprint så den blir ledad till man fäst upp i dubbarna.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Inspiration fäste ventilpaket/lyftarmar 3punkt

MrOlsson  
#683504 Va ut och tog en bild som det syns bättre på.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Inspiration fäste ventilpaket/lyftarmar 3punkt

MrOlsson  
#689567 Hade av vagn för att fli lite snö, så jag gjorde en liten bildserie när jag kopplade på huggarvagn igen. 🙃 🚜

   TS
Användarvisningsbild

Re: Inspiration fäste ventilpaket/lyftarmar 3punkt

MrOlsson  
#689568 Bilderna blev i motsatt ordning, men ni förstår nog ändå. 🙂

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).