Skogsvagn (Huggarvagnar)

Risplåtar

3 inlägg 2166 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Risplåtar

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#663332 Någon som kört mycket med risplåtar och även kört en hel del timmer i baljan? Håller den för det?
Har en risbalja till min Farma t9 och frestas allt oftare att köra både ris och timmer i den. Slipper plocka av.
Gäller förstås bara när det handlar om enstaka träd, inte i regelrätt skrotning förstås.



   TS
FTG
Avatar Fallback

Re: Risplåtar

Sture Andersson  
#663339 Har en hemmagjord plåtbalja,den kör jag mest sten i ,händer väl att den är med när jag kör ris med,men tycker väl inte det är nån större skillnad med eller utan ,har du tre bankar så stannar det ändå ,men det var ju inte svar på din fråga ,använd grejerna ,saker är till för att slitas ut .

Användarvisningsbild

Re: Risplåtar

Kse  
#663383 Är det bara lösa plåtar som du monterar på, dvs sitter ordinarie stolpar kvar? I så fall borde det ju inte påverka hållbarheten när du kör timmer.

Själv tycker jag det går rätt bra att köra grot även utan plåtar, har man ett eller två par extra stolpar så brukar det hållas på plats ändå.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).