Skogsvagn (Huggarvagnar)

Farma 9 ton 4wd 6,7 meter kran

36 inlägg 13867 visningar 13 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Farma 9 ton 4wd 6,7 meter kran

Bert1  
#754256 På min Scanrecostyrning finns det flera lägen men där gripen snurrar mer lagom så går resten väldigt sakta sväng av kranen har jag inte haft problem med att den går för fort

FTG
Avatar Fallback

Re: Farma 9 ton 4wd 6,7 meter kran

Skogsdyret  
#754303 Hei! Har radiostyring, funkar fint ! Litt tilvenning må til etter overgang fra hydrauliske spakar. Største fordelen for meg er rask av og påkobling av vogn.

Å stå ute å krana gjør eg veldig skjelden, sjølv om eg trudde at det skulle bli største fordelen. Veldig stor forskjell på å kjøre kran inne i traktor kontra stå ute, men sikkert en vanesak det også.

Användarvisningsbild

Re: Farma 9 ton 4wd 6,7 meter kran

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#755709 Nu har jag kört med radiostyrning ett tag. Både ris och timmer. Så här långt är det precis lika bra som förväntat. Väldigt bra att kunna stå bakom risflaket och titta hur det blir när man lägger på. Mycket enklare att få riset ligga, bra utan grenar som spretar ut utanför.
Bra också när jag sitter i traktorn, som jag oftast gör. Kan sitta bekvämt tillbakalutad med stolen vriden i precis den vinkel som ger bäst överblick och arbetsställning.
Har inte lyckats få till programmeringen fortfarande, helt värdelös bruksanvisning, dvs ingen alls, följde med. Några fotostatkopior.
Här behöver Farma få till betydligt bättra material, gärna med video till. Gäller för vagnen som helhet, bruksanvisningen är undermålig.

Dessutom så har jag broms på nya vagnen. Rekommenderar det till alla. Känslan när man åker nedför eller kommer fram till en korsning är väldigt bra.

Användarvisningsbild

Re: Farma 9 ton 4wd 6,7 meter kran

Skogstraktorn  
#755923
Uvskogen skrev:Nu har jag kört med radiostyrning ett tag. Både ris och timmer. Så här långt är det precis lika bra som förväntat. Väldigt bra att kunna stå bakom risflaket och titta hur det blir när man lägger på. Mycket enklare att få riset ligga, bra utan grenar som spretar ut utanför.
Bra också när jag sitter i traktorn, som jag oftast gör. Kan sitta bekvämt tillbakalutad med stolen vriden i precis den vinkel som ger bäst överblick och arbetsställning.
Har inte lyckats få till programmeringen fortfarande, helt värdelös bruksanvisning, dvs ingen alls, följde med. Några fotostatkopior.
Här behöver Farma få till betydligt bättra material, gärna med video till. Gäller för vagnen som helhet, bruksanvisningen är undermålig.

Dessutom så har jag broms på nya vagnen. Rekommenderar det till alla. Känslan när man åker nedför eller kommer fram till en korsning är väldigt bra.


Jag har haft min Farma T9 sen 2018 och ångrar att jag inte valde till broms, man får tänka sig för i nedförsbackarna på landsvägen när man har fullt lass och inte bromsa i onödan, det frestar nog traktorns bromsar ordentligt. Motorbroms som gäller.
Får man fråga vad du fick ge för din vagn? Priserna har ju skenat sista åren, tror vi gav 120 plus moms för våran,
Är det skivbromsar du valt till din?

Användarvisningsbild

Re: Farma 9 ton 4wd 6,7 meter kran

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#755930
Skogstraktorn skrev:
Jag har haft min Farma T9 sen 2018 och ångrar att jag inte valde till broms, man får tänka sig för i nedförsbackarna på landsvägen när man har fullt lass och inte bromsa i onödan, det frestar nog traktorns bromsar ordentligt. Motorbroms som gäller.
Får man fråga vad du fick ge för din vagn? Priserna har ju skenat sista åren, tror vi gav 120 plus moms för våran,
Är det skivbromsar du valt till din?


Jag valde trumbroms, tänkte de är mer skyddade. Listpriset på min vagn idag är 265000 med broms och radiostyrning. Fick också större lyftcylinder monterad.

Användarvisningsbild

Re: Farma 9 ton 4wd 6,7 meter kran

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#755935 Med risk för att bli tjatig, men upptäckte en till bra sak med radiostyrning idag. Bytte till risgrip och hur smidigt var det inte att stå precis bredvid gripen, flödet i sköldpaddsläge, och smyga rotatorn på plats. 😀

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).