Skogsvagn (Huggarvagnar)

Tillopp och retur på ventilpaketet

4 inlägg 3122 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Tillopp och retur på ventilpaketet

Farmalla  
#641969 Jag ska koppla in två spak el on/off -reglage "renhornet" lättviktspaketet på en huggarvagn. Det är inte märkt något. Vad är tillopp och retur?



   TS
FTG
Användarvisningsbild

Re: Tillopp och retur på ventilpaketet

Fredi  
#641975 Omöjligt att säga utan bild på ventilbordet? Brukar oftast nog finnas ett P och ett T gjutet nära portarna. Vilket märke har du på ventilpaketet kanske hjälper redan ifall någon med likadant kan säga var tryck och retur är?

Användarvisningsbild

Re: Tillopp och retur på ventilpaketet

Farmalla  
#641977 Två spak el on /off -reglage lättviktspaketet sitter på en farma huggarvagn. Är det någon som har en sådan. Som kan berätta och gärna visa bild på var tillopp och retur ansluts till ventilpaketet.

   TS
Avatar Fallback

Re: Tillopp och retur på ventilpaketet

Jim_the_one  
#641980 Om det är farmas egna lättviktspaket som man kan se på deras hemsida. Så består detta av 2 ventilpaket.

Då ska det finnas en serienippel också och 1 retur från varje paket. Helt omöjligt att skriva i text hur det ska vara.

Är tämligen säker att det finns märkt med P för pressure och T för tank.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).