Skogsvagn (Huggarvagnar)

Mowi lättviktspaket EL On/Of

8 inlägg 3747 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Mowi lättviktspaket EL On/Of

Torpet16  
#606028 Lättviktspaketet El ON /Of på min Mowi 850 P30 är inga rejäla grejer precis, glöm att hantera el funktionerna med arbetshandskar på.
Instruktionerna som tipsar om att använda flera funktioner samtidigt är överflödiga. Stödbenen blir flitigt använda oavsiktligt eftersom aktiveringsknapparna är dumt placerade. Inte nog med det, nu har även gripen börjat låsa sig i öppet läge. Då blir det till att ta på läsglasögon
och plocka isär och fixa med nån tveksam lösning typ gummimembram som ska återfjädra knappfunktionen till microbrytaren. Riktigt enerverande när vagnen i övrigt är bra.
,



   TS
FTG
Användarvisningsbild

Re: Mowi lättviktspaket EL On/Of

ananders  
#606039 Det var inte några roliga erfarenheter du har av det ventilpaketet och de spakarna. Jag har ett likadant fast till en Vretenkran.
Det enda jag känner igen av det du beskriver är att man i bland kommer åt knapparna till stödbenen men för övrigt är jag nöjd med det jag har. En gång har jag varit med om att en kabel lossnat inne i spaken.

Avatar Fallback

Re: Mowi lättviktspaket EL On/Of

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#606051 Vet inte några kranspaken med elfunktioner är tänkte att fungera med arbetshanskar om de inte är de tunnaste som brukar kallas montagehanskar du menar?

Avatar Fallback

Re: Mowi lättviktspaket EL On/Of

Torpet16  
#606182 Ja självklart var det fel välja El On/Of . men man lär av misstagen. Fungerar säkert bra i varm och torr miljö.
För mej är skogsarbetet oftast vintertid med snö minusgrader, då är rejäla vinterhandskar att föredra.

   TS
Avatar Fallback

Re: Mowi lättviktspaket EL On/Of

lm  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#606183
Torpet16 skrev:Ja självklart var det fel välja El On/Of . men man lär av misstagen. Fungerar säkert bra i varm och torr miljö.
För mej är skogsarbetet oftast vintertid med snö minusgrader, då är rejäla vinterhandskar att föredra.

Har du inte värme inne i traktorn där spakarna sitter?

Avatar Fallback

Re: Mowi lättviktspaket EL On/Of

Torpet16  
#606194 Nja. Tak och framruta.

   TS
Avatar Fallback

Re: Mowi lättviktspaket EL On/Of

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#606202 Då förstår jag problemen.
Stödbenen skulle du kunna köra med en större återfjädrande till mitt vippströmbrytare monterad vid sidan om spakarna i en liten låda.
Borde nog gå att göra nåt liknande för gripen med men låta den vippan sitta på spaken istället eller kanske 2st större tryckknappar

Avatar Fallback

Re: Mowi lättviktspaket EL On/Of

Torpet16  
#606215 Kanske leta efter inkädd hytt som passar till BM 350 . Vet att det finns boxrar med värme i hytten.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).