Camaro1969 skrev:Okej.
Jag kollar vart trycket är så det går in på rätt sida i ventilpaketet (höger sida)
Sen då?
Måste jag skruva lös returnippeln och kolla där om det är en serienippel?
Eller ska returen tom flyttas till pluggade hålet?
gnisten83 skrev:Har de inte varit vinch på sistone så finns där sannolikt ingen serienippel.
Sen när jag frågades för traktor som vagnen gått med innan var för vara säker på att den inte en John derre som dragare innan då dom har haft konstanttryck i sitt hydralsystem istället för rundpumpning som de flesta andra traktorer och därmed andra inkopplingar när de gäller typ kranar mm
JohannesG skrev:Tror inte det sitter någon serienippel där nu när jag ser på närmare håll. Ser ut som en vanlig dubbelnippel. Om det inte finns serienipplar med utvändig gänga vill säga. Men det skadar ju inte att dubbelkolla.
Någon får gärna rätta mig, men såvida du inte har serienippel tror jag det är utan betydelse vilken returutgång du använder.
Du har inte möjligen någon hydraulisk toppstång du kan prova med för att identifiera vilket uttag oljan kommer i när du drar spaken bakåt?
Annars som gnisten sa. Sätt en lös slang med snabbkoppling i ena uttaget ner i en dunk eller annat kärl. Kommer det bra med olja så har du tryck där när du drar åt det hållet.
Emppoo skrev:Hej! Har en likadan vagn+kran med likadant ventilpaket (enda som skiljer är att jag har vinsch). Ni har rett ut alldeles korrekt vilka slangar som är tryck och retur, däremot låter det som att du får tryck i returen när du kör på dubbelverkande uttagen?
Jag hade samma problem och det gick inte att köra kranen alls via traktorns befintliga uttag, jag provade att skruva av snabbkopplingen från returslangen och sticka ner slangänden i hålet för påfyllning av hydraulolja för provkörning och då fungerade det.
Har sedan byggt en fri retur direkt till tanken på vår traktor (MF3050) och kranen fungerar jättefint.