Skogsvagn (Huggarvagnar)

Pto vibrationer?

6 inlägg 2668 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Pto vibrationer?

jonko  
#593685 Just plocka ihop växellåda å pump, tank å allt.

Det vibrerar när man belastar. En aningen mindre med 540e men då låter allt illa ändå \:d/

"Morrar"det för er andra å? Jag har aldri kört pto pump förr.

43cc pump, alu kugghjul
1:3.5 utvxl med 75-90 olja upp till undre axelns centrum
1 1/2 sug
3/4tryck
3/4 retur
Returfilter
80l olja (46) stått i värme hela veckan...
40-80l /min paket, sd1??? Servohydraul propp ut och grip

Pump och de är nytt. Vagn å kran kört en vinter.

Berätta era erfarenheter. Vibrationer ljud känsla bla bla...



   TS
FTG
Avatar Fallback

Re: Pto vibrationer?

ulfgustav  
#593745 "Morrar" ingen lätt beskrivning att tolka. Hur är ljudet trycksatt eller vid rundpumpning skillnad? Hur ser montaget ut bild skulle förklara.

Användarvisningsbild

Re: Pto vibrationer?

halvproffs  
#593775 När jag kör på pto så blir det ett lite visslande ljud men.så ska det vara. Morrande ljud låter inte bra tror jag.

Avatar Fallback

Re: Pto vibrationer?

Ingoberra  
#593818 Jo nog låter det allt. Tog tom isär min växel för jag trodde nåt lager var slut men allt såg bra ut.

Användarvisningsbild

Re: Pto vibrationer?

Ängagärdet  
#593831 Häv i mer olja i växeln så kan det lugna ner sig, det gjorde min iallafall.

Avatar Fallback

Re: Pto vibrationer?

jonko  
#593841 Jag tror jag har klurat ut det...

Pumpen har:
Max 3000rpm
Rated 2000
Min 400

När jag kör 1000 varv 750 pto (540e) så är jag ju någostans där runt 420 eller vad jag räkna fram... å då förstår jag att de mårrar å låter. Vibrerar...

De störda är ju att varför säljs det såna här aplikationer när man just å just träffar min varv på pump. Detta räkna ju inte jag på när jag beställde...

Men provkört idag och det går som en dröm. Lite inkörning var vad som behövdes för växellådan...

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).