Fredi skrev:Varför har dom oljetanken gjord så att sugslangen är uppe på, en jäkla uppförsbacke att suga oljan för pumpen😲
Fredi skrev:Varför har dom oljetanken gjord så att sugslangen är uppe på, en jäkla uppförsbacke att suga oljan för pumpen😲
gnisten83 skrev:Är de den som ligger på blocket i växjö?
Kan var bra att se om ägaren har vetat hur han använder en fettspruta 😉
Har en 121 4wd med en M65 traktormonterad verkar hålla ihop bra.
Har M50 kranen 4 kantig kranfot är de ett plus
Amatörhuggare 62 skrev:Fanns fästena på grinden ? och extraknappar på spakarna och 2 extraventiler på paketet att koppla in stödbenen på. Annars kostar det ju lite extra. Jag köpte bara stödbenen, för ett tag sedan, och gav 14 000 kr. Var en som ångrat sig, så dom låg å skräpa i ett hörn på Axima. Följde även med lite slangar å skruv.
generationsskifte skrev:Vi kör med en 13t Mohedavagn utan stödben där det sitter en M50 kran. Gäller att man är med och kör över vagnen motsatt håll när man inte har någon vidare lass. När man väl fått på lite stock så har den ingen tendens att välta. Är en vanesak det där.
maltex skrev:Fördelen med stödben är väl att man kan utnyttja större del av kranens arbetsområde. Lite dumt att skaffa en kran med skaplig räckvidd och bara kunna använda den på en viss sektor. Det naturligalyftområdet är ju liksom där det är,säljs ganska få skotare utan midjelås numera.