Skogsvagn (Huggarvagnar)

Reservdelar till Lima wirekran

4 inlägg 7878 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Reservdelar till Lima wirekran

tobz78  
#37385 Hej

Jag undrar om det är nån som vet var man kan få tag på reservdelar (lammeller till dragkopplingen till vinchen) till en lima kran av modell 2200 och även om det finns några sprängskisser eller dylikt till dito. Har pratat med Svensson maskiner och dom hade inget till dessa längre)

Tobbe



   TS
FTG
Avatar Fallback
pla1  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#40040 Har också en LIMA vajerkran. Vet ej vad det är för modell, men om jag inte minns rätt så kommer själva vinshen på min från någon firma i Katrineholm.
Har för mig att det var någon firma där som gjorde utrustning till skog/jordbruk.

Avatar Fallback
Anders Olsson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#40144 Hej!

Kolla med denna firman: http://www.bromsservice.com/

Jag åkte dit med en bromsback till en ca 40 år gammal truck i somras. Innan jag hunnit säga hej så talade han som jobbar där om att bromsbacken var till en truck och till vilken modell den var (!)
Dom limmade dit nytt belägg på mina bromsbackar så nu har trucken fungerade bromsar igen.
Dom sysslar även med renovering av kopplingslameller.

Avatar Fallback

Broms/ lameller

JD 810  
#40279 Kolla med Hermanssons bilservice i Jönköping de tillverkar broms band/ lameller mm. 036-164767

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).