Skogsvagn (Huggarvagnar)

Problem med Eljoystick

7 inlägg 2217 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Problem med Eljoystick

Benny Nilsson  
#557464 Har fååt problem med en av mina kranspakar (Faber-com stora). Gripfunktionen är galppp och lever ett eget liv. Kan öppna grip utan anledning och ibland helt död. Nån som har samma erfarenheter av samma spak?



   TS
FTG
Avatar Fallback

Re: Problem med Eljoystick

Avslutat-02  
#557470 Höll på med en mohedavagn ganska nyligen, då var det glapp i ventilmagneten.

På den gick det elkabel ifrån spakarna ner till kranfoten, draget på vagnen, men ja skulle tro att du kan spraya lite kontakt spray och se vad som händer,,,

Hur går kablarna på denna?

Avatar Fallback

Re: Problem med Eljoystick

Benny Nilsson  
#557484 Jag får för mig att det är tumrullen som är glapp, men är osäker. Funkar oftast bra från början men efter en stund börjar det krångla mer o mer. Kablarna går från den delbara stora kontakten på hytten, sedan genom slangskyddet på draget och upp till ventilen. Bytte Både hona och hane på den stora delningen då den såg tråkig/oxiderad ut. Men det blev ingen skillnad.

   TS
Avatar Fallback

Re: Problem med Eljoystick

Avslutat-02  
#557496 Har kabeln kommit i kläm någonstans så den ligger och får kontakt ibland?

På mohedan där fick jag byta hel kablaget, det var sisådär kul, en modell med fyra knappar och två spakar,

Gick en kabel ner till ventil paketet och ut till varje magnetventil.

Fick ju ordning på det också, men fy va kallt det var att pilla ute... :-bd

Avatar Fallback

Re: Problem med Eljoystick

Benny Nilsson  
#557574 Ser inga direkta skador på kabeln. Tycker inte att den skulle kunna få eget liv och öppna sig av sig själv. Borde väl komma en signal från rullen innan den ska röra sig?
Undrar vad som händer om man har fel frekvens kalibrerad?

   TS
Avatar Fallback

Re: Problem med Eljoystick

Avslutat-02  
#557582 Ja vet faktiskt inte, är inte så hemma på dem, men glapp eller frekvenser som matar information fel är inte bra.

Användarvisningsbild

Re: Problem med Eljoystick

Fredi  
#557597 Har du kontakter vid spakarna så kasta om vänster och höger spak, blir utskjutet tokigt och gripen börjar fungera så har du problemet lokaliserat till spaken :smile:

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).