Skogsvagn (Huggarvagnar)

Insatsskopa Avesta ms34

2 inlägg 2014 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Insatsskopa Avesta ms34

Tony L  
#553316 Jag funderar på att skaffa insatsskopa till min avestavagn för att kunna rensa lite diken m.m.
Nån som har tips och erfarenheter, fungerar det ok med insatsskopa eller ska man satsa på en hel gripskopa?
Här kollat lite på kellfri insatsskopa 08,nån som vet om den passar till gripen på en ms34?
Och vågar man köpa en sån med tanke på kellfri kvalitén?
Det har en öppning på 70cm,räcker det? :roll:



   TS
FTG
Användarvisningsbild

Re: Insatsskopa Avesta ms34

svampbob  
#553318
Tony L skrev:Jag funderar på att skaffa insatsskopa till min avestavagn för att kunna rensa lite diken m.m.
Nån som har tips och erfarenheter, fungerar det ok med insatsskopa eller ska man satsa på en hel gripskopa?
Här kollat lite på kellfri insatsskopa 08,nån som vet om den passar till gripen på en ms34?
Och vågar man köpa en sån med tanke på kellfri kvalitén?
Det har en öppning på 70cm,räcker det? :roll:


Prova först att rensa diken med gripen. Jag tror att du då inser att det blir besvärligt att nå dikesbotten när du har vagnen med dig och så kort kran.

Jag rensar diken med en gripskopa på Vimek skördaren och jag hade många gånger gärna haft lite längre kran. För övrigt tycker jag att det är lika roligt att dika som att hugga med skördaren.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).