Skogsvagn (Huggarvagnar)

problem med rw 53 vinsch

3 inlägg 2816 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

problem med rw 53 vinsch

rogerryd  
#552918 hej jag äger en farma 8-51d med RW 53 vinsch. har fått problem vinschen när jag ska mata in vajern så rappar den och den går inte heller matas in utan radiosändaren och den ligger i friläge hela tiden nån som råkat för för samma problem eller vet vad felet är



   TS
FTG
Användarvisningsbild

Re: problem med rw 53 vinsch

Fredrik Reuter  
#554057 Hej,
Vad menas med att den "rappar"?

Användarvisningsbild

Re: problem med rw 53 vinsch

stegmaster  
#554071 Er det en lite äldre modell du har så finns det inget att köra manuelt, bara radio.
Dom senaste hadde en brytare man kunne köra inn linan med om radioen t.eks gick tom för ström.
Nu kunne man ju läsa i en annan tråd att man skulle börja kolla radiodosan och nullställa denna, så det kanske du ska kolla först efter du kollat att alt fysiskt er i skick.
Har du kollat att fjädaren som sitter på lyftarmen som vajern går under, er hel?
(Sitter er en liten fjäder som drar i en ventil).
Denna fjäder gick av några gånger på dom 2 stk jag har haft av denna vinchmodell, men minns inte precis hur den betädde sig när den gick av, men funka gjordet den inte.
Och tar du ström til radioen från en släpvagnskontakt, så kolla denna, då dom ofta kan ställa til problem med dårlig kontakt.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).