Skogsvagn (Huggarvagnar)

Ventilpaket/bakrutekil

51 inlägg 16956 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Ventilpaket/bakrutekil

Micke36  
#549326 Ja, det kanske blir till att sätta vinkelslipen i kilen då! Skulle faktisk va lite roligt om det nångång kunde vara "bolt on" utan att modifiera när man köper nåt[emoji3] det är ju kul att bygga och fixa lite men inte när det är -20 och snöar konstant [emoji32]

   TS
FTG
Användarvisningsbild

Re: Ventilpaket/bakrutekil

Bax  
#549329 Vem har byggt kilen?

Användarvisningsbild

Re: Ventilpaket/bakrutekil

Micke36  
#549331 Jönköpings kran och montage!
Dom var snabba och den ser fin ut, inte jättedyr och dom håller på med skogsanpassningar av Mf.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Ventilpaket/bakrutekil

Bax  
#549334 Ja just.
Jag tror (TROR) att min är byggd av Ölmstad Smide.
Ska ta en bild på den nån gång. Lösningen m luckan alltså.

Avatar Fallback

Re: Ventilpaket/bakrutekil

430kan  
#555127
1551865912_20190120_151146.jpg


I väntan på leverans utav/ inspiration hur att tillverka bakrutekil. En generös bit plast typ det man kan rädda som suttit kring en lastpall, en bit isolering till värmeledningsrör, den slitsade skumgummivarianten, två rejäla klämmor typ lim-, montage-, vad vet jag för att hålla skumplaströret på plats.
Lite fart på värmefläkten och glutta på "plastgardinen" om stocken ligger nära hjulen på traktorn.
Det var det hele, håll till godo :-bd

Användarvisningsbild

Re: Ventilpaket/bakrutekil

Bax  
#555539 Till slut så kom jag ihåg att ta en bild, hoppas det inte är för skumt på bilden, jag hann köra in under tak
IMG_1219.JPG

Användarvisningsbild

Re: Ventilpaket/bakrutekil

Micke36  
#555561 Okej, plockar du bort hela biten med lås och allt? Lite svårt att se hu det är uppbyggt!

   TS
Användarvisningsbild

Re: Ventilpaket/bakrutekil

Bax  
#555580 Ja. Öppnar fönstret. Skruvar loss skruvarna med sexkanthuvud samt de fyra som håller plexiglasbiten. Trycker loss ”låsbiten” bakåt. Fäller upp ventilpaketet och fäster med toppstångsbulten. Monterar tillbaks ”låsbiten” och trycker dit en bit liggunderlag som jag formskurit, plexiglasbiten får ligga i sidorutan så länge. Stänger rutan. När detta är klart har jag bara spakarna inne, rutan stängd och varmt och gott.

Användarvisningsbild

Re: Ventilpaket/bakrutekil

Bax  
#555581 Ska ta en bättre bild i morgon (om jag kommer ihåg det [emoji849] )

Användarvisningsbild

Re: Ventilpaket/bakrutekil

Micke36  
#555583 Ok! Mitt problem är att hydraluttag och allt annat skit som finns på en traktor sitter lite ivägen för ventilpaketet så jag måste få "upp" det lite...

   TS
Användarvisningsbild

Re: Ventilpaket/bakrutekil

Micke36  
#555615 Så här ser ju baken ut på min huvudvärk [emoji4]
20190109_070518~2.jpeg

   TS
Användarvisningsbild

Re: Ventilpaket/bakrutekil

Bax  
#555653 Ja det var skillnad det.... [emoji848]
IMG_1222.JPG

Användarvisningsbild

Re: Ventilpaket/bakrutekil

Micke36  
#555682 Ja, det kan man ju lugnt säga... det lutar nog åt att antingen flytta alla prylar eller skaffa ett annat ventilpaket...

   TS
Användarvisningsbild

Re: Ventilpaket/bakrutekil

Bax  
#555705 Ett perfekt argument att köpa el-/fjärrstyrt [emoji1]

Användarvisningsbild

Re: Ventilpaket/bakrutekil

Bax  
#555708 Fråga dom som byggt kilen hur dom tänkt sig att man ska göra......



Bor du nära stan? Kunde vara roligt att titta på en 4707 utan att ha en säljare stående bakom ryggen.

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).