Priset på en fulldriven navvagn koster drygt 1 mille, men har ingen aning hva priset er på en 12MDH, så va er argumenten for den ena framför den andra? (om inte det er nån jätteskillnad i pris vil säga).
Lite roligt dessutan att dom proffsigaste fortfarandet klassas som 12t, men den navdrivna numera er 14t.
Sen er 124HD 100kg tyngre enn 144HD? (Kan det vara det annorlunda lastredet på 144 HD som gör detta?)
Undra hva dom justerat för att klassa 124HD som 12t mot "gamla" 102HD som er 10t, medans vikten er precis samma,
Kollade nu Keslas hemsida, där finns inte 12MD/MDH med, men dom finns i broshyren, nån som vet om dom er gått ur sortimentet?
Annars tror jag detta med avsaknad av ND drift på 124 vagnen er för att göra lite mer skillnad på 12t vs 14t vagnen.
Tidligare var ju 102 och 122 nästan snarlika, var bara en kraftige kranfästeplatta (så man kunna välja 316 kranen til 122 vagnen, 305 var maks på 102 vagnen) som skildet va jag vet, sen kunne ju båda utrustas så dom blev helt lika. (Standard var ju större hjul och annat lastredet på 122, annars lika med 102, som even 102 kunne utrustas med.)