SKOGSFORUM ARTIKEL 

  Skogsvagn (Huggarvagnar)

Skogsvagnar med full navdrift

462 inlägg 149060 visningar 29 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Skogsvagnar med full navdrift

Fredi  
#569478 Även eluppvärmd framruta är jäkligt bra åtminstone vid snöplogning med frontblad. Fås åtminstone till nya N och T serien.

FTG
Avatar Fallback

Re: Skogsvagnar med full navdrift

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#569490 Man kan undra varför eluppvärmd bakruta ska vara ett tillbehör, har väl funnits i varenda såld bil här sen 70talet

Användarvisningsbild

Re: Skogsvagnar med full navdrift

stegmaster  
#569516 Gissar att det har med att bakruta ofta krossas på traktorar (när man kör med den öppen), och för att hålla nere priset har man detta som tillval, så man inte behöver betala för detta om man inte vil ha det.
Er ju inte mange år sen bakruteputsare ochså var tillval. (om det nu ens er standard enn?)

Användarvisningsbild

Re: Skogsvagnar med full navdrift

ss0803  
#569540
stegmaster skrev:Er ju inte mange år sen bakruteputsare ochså var tillval. (om det nu ens er standard enn?)

Vindrutetorkare bak kostar €343 till Valtra N4.

Laminerad och uppvärmd vindruta kostar €681.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Skogsvagnar med full navdrift

halvproffs  
#569547 På min gamla Fergusson 65-a fanns det ingen bakre del till hytten. Åkte till skroten, mätte mig fram till att från en vw1500 passade dan eluppvärmda bakrutan precis.😊

Användarvisningsbild

Re: Skogsvagnar med full navdrift

stegmaster  
#569785
ss0803 skrev:auksjonen.no

Sansat utgångspris på 279’ NOK, den har listpris en bit över 700’ enligt länk tidigare i tråden.

Hmm, inte et enda bud ennu. :surp:
Er ju några dager til, men det brukar ramla inn minst 7-8 bud första dagen på interessanta prylar.
Nu er det ju inte högsesong för skogsvagner på sommaren, men kan folk ha missat vilken dyr vagn detta har vore? :???:
Ser att vagnen er reggad (köpt) november 2017, så altså nästan en 2018 modell.
Bordet ju vara rena rånet om man fick loss den för under 300tkr. :-ss
Dock skulle man nog kolla på den, att alt er i ordning och inget fel på den. (men det er ju lite svårt utan traktor att kopla til)
Lyckas inte med lista ut hvem dom säljar för, bank, ÅF eller ägare.
Kommer det inga andra bud, så kan jag ju lägga inn et själv, bara för att............................................................... 8)
Er ju så nära att jag kan köra med traktor och henta den själv. Så ingen frakt tilkommer, endast mva och maks 1900kr til auksjonen.

Användarvisningsbild

Re: Skogsvagnar med full navdrift

ss0803  
#569789 Lite konstigt är det. Någon borde se möjligheten att få loss en vagn med full navdrift till sansade pengar. Även om man eventuellt får vara beredd på lite åtgärder på sikt.

   TS
Avatar Fallback

Re: Skogsvagnar med full navdrift

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#569809 Kollade lite snabbt på den största BMF vagnen de tagit med till elmia och blev inte särskilt imponerad av hur grov boggin är...

Avatar Fallback

Re: Skogsvagnar med full navdrift

Relaskop  
#569824 Tror jeg vet hvem som har hatt denne vogna tidligere, og han har ikke akkurat skrevet pent om den på Facebook. Mulig årsaken ligger der [emoji1]

Användarvisningsbild

Re: Skogsvagnar med full navdrift

ss0803  
#569829
Relaskop skrev:Tror jeg vet hvem som har hatt denne vogna tidligere

Vad blev det istället då när BMF’n byttes bort?

   TS
Avatar Fallback

Re: Skogsvagnar med full navdrift

Relaskop  
#569869 Det vet jag inte. Har ikke sett noe om det. Jeg kjenner ikke han personlig,men han er i en gruppe på Facebook der jag også er medlem. Var visst veldig mycket strul med denna vagn, och återförsäljaren var heller inte bra. Kan inte säga 100% att det er denna vagn,men så många finns vel inte så sannolikheten er rätt stor

Användarvisningsbild

Re: Skogsvagnar med full navdrift

ss0803  
#569880 En bild från öppningsdagen på SkogsElmia, Kronos monter 113, nästan direkt till höger innanför entrén.

De visar bland annat en 150-vagn i long-version, dock med robson drift. På den en Gripto 1010 kran med kranspetsstyrning. Framför vagnen en Valtra N4 (tror det är samma ekipage som Fredrik filmade på FinnMETKO i höstas, när de först visade upp Smart Boom Control).

1559830290_7beebed8-7dda-45ba-a48a-7b8376ef5198.jpeg


Jag ska försöka uppdatera i tråden med bilder och information som framkommer under mässan från de olika tillverkarna, men det kanske dröjer till början på nästa vecka när jag sitter vid en dator.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Skogsvagnar med full navdrift

stegmaster  
#569886
Relaskop skrev:Tror jeg vet hvem som har hatt denne vogna tidligere, og han har ikke akkurat skrevet pent om den på Facebook. Mulig årsaken ligger der [emoji1]

Hvilke andre ting har det vært enn det som er fikset på garantien?

Flott att du uppdaterar från skogselmia ss0803. :-bd

Avatar Fallback

Re: Skogsvagnar med full navdrift

Relaskop  
#569898 Husker ikke akkurat hva det var, men han var helt fortvilet over hvor mye feil det var med vogna og hvor vanskelig det var å få fikset det hos forhandler. Endte visst med at hele kjøpet ble hevet tror jeg etter lang tids krangling

Användarvisningsbild

Re: Skogsvagnar med full navdrift

stegmaster  
#569927
Relaskop skrev:Husker ikke akkurat hva det var, men han var helt fortvilet over hvor mye feil det var med vogna og hvor vanskelig det var å få fikset det hos forhandler. Endte visst med at hele kjøpet ble hevet tror jeg etter lang tids krangling

Ja, da tar jeg tilbake det jeg sa om å legge inn et bud. :wink:
Er jo alltid litt mystisk når noe så nytt legges ut på auksjon, men ofte er det vel betalingsproblemer, men her virker det som Åf har tatt vogna tilbake og prøver selge den på auksjon, så de slipper alle former for garanti videre på denne vogna, da alt ansvar ligger på kjøper ved en handel, så er nok best å ligge unna både BMF og denne vogna.
Ikke noe bud heller fremdeles, så vitner ikke om noe kjempeinteresse.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).