Skogsvagn (Huggarvagnar)

Naarva klipp.

3 inlägg 2491 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Naarva klipp.

ja 73  
#542984 Kan det fungera m en Naarva klipp på en Mowi 400 kran?



   TS
FTG
Användarvisningsbild

Re: Naarva klipp.

hemhuggare  
#543022 Det kan det nog göra jag har använt en naarva 1000-23 på en mowi 2046 en gång i tiden kranen orkar det säkert det stora problemet är nog flödet så det blir någon fart på klippen

Användarvisningsbild

Re: Naarva klipp.

stegmaster  
#543110 Ja håller med, det er flödet som kan bli problem om man vil ha lite fart på det.
Min stegmaster klippenhet från Naarva motsvarer klippen som heter 1000-25, så vet inte om det er helt samma kolv, men kan vel inte vara nån jätteskillnad.
Tidligare körde jag på grävare med endast ca 35L/min, numera klarer min grävare 80l/min, men kör med ca 60l/min och då rör det sig lagom, men detta krever seperata 1/2" slanger, altså inget igjenom rotatorens gripfunksjon.
Men om du inte har så bråttom så funkar det ju med 40l/min ochså.
En annan sak er om du ska utnytta maks grovlek, så får du even ligga på maks tryck, altså 200bar. (på Grävaren har jag 206bar så har bara kört på detta, even om det er lite över maks rek, tryck.)

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).