Skogsvagn (Huggarvagnar)

Källefall skogsvagn

5 inlägg 9134 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Källefall skogsvagn

Kime  
#534895 Har en ca 15 år gammal Källefall skogsvagn på gång, körd väldigt lite. Hydraulvinch och 6,3m kran. Osäker om exakt årsmodell för tillfälligt.

Erfarenheter? Bra och dåligt?

1542868911_703fed74-33c4-48c6-8e89-1737f140c173.jpeg




   TS
FTG
Avatar Fallback

Re: Källefall skogsvagn

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#534900 Prisvärda, finns i princip kvar än idag, de nyare Mohedakärrorna och kranar som har K före sifferbeteckning är Källefall, de som har M är äkta gamla Moheda.

Användarvisningsbild

Re: Källefall skogsvagn

Jtm  
#537794 Vilket fantastisk fint skick den är i.

Det är nästan så jag minns dom. Om jag minns rätt är det en av de som konstruerades efter samgåendet med Moheda så någon gång mellan 1999 och 2007 borde det vara.
Vet inte alls hur länge de fortsatte producera exakt de här efter 07

Användarvisningsbild

Re: Källefall skogsvagn

Granstorp  
#537796 Ett vanligt fel på dom lite äldre Källefall vagnarna är att krantornet vill spricka! Tittar man på dom lite nyare fast med samma krantorn så har dom svetsat förstärkningar på sidorna av tornet! Utan förstärkningar vill krantornet ”gäspa” och med tiden spricker det! Trots detta så har du vagn i många år om du skulle köpa den på bilden!

Användarvisningsbild

Re: Källefall skogsvagn

Jtm  
#537798 Vet att de tog in och fixade det på garantin på de tidiga vagnarna.
Även något fel med att vridhuset kunde spricka, för att de som gjöt inte använt rätt material

Men det var ungefär 99

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).