Skogsvagn (Huggarvagnar)

Vurderer kjøp av Weimer we-2200. Noen med lite bilder av den

7 inlägg 3799 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Vurderer kjøp av Weimer we-2200. Noen med lite bilder av den

Norske_Trond  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#534242 Vurderer kjøp av kranmonterad vinsj Weimer we-2200 med fjarnstyrning. Er dere andre som har den fornøyde?

Lurer på om noen av dere har bilder av hur dere har monteres den på kran. Kan man bulta den fast feks.
Har egentlig ville hatt mulighet å brukt den på 2 forskjellige timmerekipage.
Så tenker å svetsa den fast på kran er lite dumt. Kan man ha 2 anfestnigar feks så man kan flytta vinsj over.

Send mig gjerne bilder hvis dere har av deres fasting av den winch og hur dere har fastet mottagere får fjarrstyrning og oppkobling av hydraulik. Gjerne av winch før montasje også hvis dere har det.

Mvh Trond, Norge



   TS
FTG
Användarvisningsbild

Re: Vurderer kjøp av Weimer we-2200. Noen med lite bilder av

JohannesG  
#534253 Det vanligaste är att de skruvas. Något snabbfäste går säkert lösa.

Avatar Fallback

Re: Vurderer kjøp av Weimer we-2200. Noen med lite bilder av

Morgan Nordin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#534263 Sitter med 2 st M20 skruv så det är den enkla biten
Mvh
Morgan

Användarvisningsbild

Re: Vurderer kjøp av Weimer we-2200. Noen med lite bilder av

Vardon  
#534267 Med 1400 var det med skruv och två puckar med gängade hål till skruven. Har för mig det krävdes 14 mm insexnyckel. Så var meningen att man ska svetsa fast puckarna på armen. Dock hade jag redan fästet med rätt gäng på kranen men naturligtvis 10 mm fel på c/c måttet. Den fick prata med fräsen.

Jag fick äntligen upp ett lyftblock i samband med montaget, det är ganska tungt att få upp den...

Användarvisningsbild

Re: Vurderer kjøp av Weimer we-2200. Noen med lite bilder av

stegmaster  
#534281 Kesla kommer med ferdiga hål til weimer vinsj , för montering på båda sidar av kranbommen.
Min går på traktorens hydraulik, fast jag har eget system på vagnen och det funkar kanon.
Men som du kanske har läst i andra tråder så har jag haft problem med vajern har vore tung att dra ut, men nu verkar det lössna lite, så jag inte behöver dränka den med 4-40 hela tiden.
Men annars er vinsjen kanon, stärk som tusan.
2200 har större hydraulikmotor och 8mm vajer, annars lik dom andra.

1542568143_img_20180224_122120.jpg

Avatar Fallback

Re: Vurderer kjøp av Weimer we-2200. Noen med lite bilder av

Norske_Trond  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#544288 Godt Nyttår. Takk for gode tips. Kjøpte en en Weimer we-2200 av Fåvang Maskin As som jag har fått nu.Har inte fått montert den ennu. Skal legge ut bild så fort jag får monterat den. Bli nok i slutet av Januar. Ser veldig bra ut vinsjen så gleder mig til å ta den i bruk. Hilsen Trond

   TS
Avatar Fallback

Re: Vurderer kjøp av Weimer we-2200. Noen med lite bilder av

Norske_Trond  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#585905 Oj oj, Vinsjen monterade jag i våres og den funkar kanon. Her en bild :-bd
Mvh Trond

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).