Skogsvagn (Huggarvagnar)

Läckage hydralpaket

11 inlägg 5357 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Läckage hydralpaket

Prickskytt  
#515173 Har en Möre 6955 kran med lättviktspaket, har läckage i sliderna. Har provat olika oringar som Möre har skickat men efter 3-4 lass så börjar det att trycka upp olja runt sliderna. När jag har bytt oringar så syns det att dom gamla är skadade, har nu fått ett nytt paket och monterat det, tätt i ca 5-6 lass sen kommer läckaget :shock: har någon varit med om något liknande? Har en John Deere 6320 och fri retur



   TS
FTG
Avatar Fallback

Re: Läckage hydralpaket

ulfgustav  
#515178 Hej Du skriver inte vilket fabrikat det är?
En fråga: Du skriver att du har fri retur, men är den ok? Har du snabbkoppling? Läckage som du beskriver brukar bero på högt returtryck.
Normalt sett sä sitter det inga o-ringar som tätar mellan slider och hus utan det brukar sitta o-ring eller skrapring vid spakfästet samt oring vid sk slidkåpan där neutralfjädern sitter

Avatar Fallback

Re: Läckage hydralpaket

Morgan Nordin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#515190 Det är paketet med spakarna som läcker antar jag?
Mvh
Morgan

Användarvisningsbild

Re: Läckage hydralpaket

värmSkog  
#515228
Morgan Nordin skrev:Det är paketet med spakarna som läcker antar jag?
Mvh
Morgan


Morgan Nordin, Jag har skickat ett PM till dig.

Avatar Fallback

Re: Läckage hydralpaket

Prickskytt  
#515235 Har kollat fria returen på traktorn och stoppar man i en lös koppling och blåser med en trädgårdsslang så är det ett visst motstånd men man orkar blåsa. Det kommer upp olja runt sliderna som spakarna sitter i.

   TS
Avatar Fallback

Re: Läckage hydralpaket

Prickskytt  
#515248 Trycket som byggs upp var för att avluftningen i påfyllningslocket var igen geggade, skall provköra med att tejpa en trasa över påfyllningen. Då vet jag att det inte är något motstånd in i traktorn, det kan väl vara motstånd i paketet på vagnen annars? Det sitter en insexskruv med låsmutter där oljan från traktorn går in i paket, vad gör den?(Syns på bild 2)

   TS
Avatar Fallback

Re: Läckage hydralpaket

Morgan Nordin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#515371 Är det nya grejor med garanti?
Har det krånglat från början?
Är grejorna rätt ihopkopplade, oljan flödar i rätt riktning, filter och snabbkopplingar i skick skall det inte ens behövas ngn "fri retur" utan man kan köra returoljan via traktorns filter.
Om avluftningen är igengeggad är jag klart misstänksam över i vilket skick resten av hydrauliken är...
Pluggen med insexskruven är systemtrycksventil/"överströmmare" så låt bli den.

Morgan

Avatar Fallback

Re: Läckage hydralpaket

Prickskytt  
#515605 Nya grjer krånglat från början, avluftningen är genom locket så det är utsidan som var lite igenkladdad men inte tät, bytte olja och filter i traktorn för 300tim sedan. Måste vara något som är fel eller felkopplat på vagnen, dom skall få titta på det nu.

   TS
Avatar Fallback

Re: Läckage hydralpaket

Morgan Nordin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#515617 PM:a en epostadress så skall du få en bild på hur det skall vara kopplat!

Har du ngn vinsch på kran?

MVH
Morgan, K.T.S

Användarvisningsbild

Re: Läckage hydralpaket

Fredi  
#515848 Känner ej till 6320 seriens JD, har den konstanttryckshydraulsystem så som gamla 40 serien åtminstone hade? Då bör ventilbordet specialanpassas för att inte oljan skall bli het som fan med läckage som följd. Så var det på min 3140.

Avatar Fallback

Re: Läckage hydralpaket

Amatörhuggare 62  
#515865 D jag vet om John Deere.
Är att en del,har Closed overcenter.

Vilket innebär att det är lite speciell
Hydraulik.
Ingen expert på det alls.
Kolla upp detta.
Mvh Amatörhuggare

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).