Skogsvagn (Huggarvagnar)

Weimer

401 inlägg 146834 visningar 29 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Weimer

Erre  
#745975 Mm. Hoppas det blir bättre för dig nu. För du har ändå betalat för en vagn som borde hålla bättre än din gjort. Det har inte vi gjort.
Å som sagt. Vår har gått minst dubbelt vad du anger i siffror.

FTG
Användarvisningsbild

Re: Weimer

Ängagärdet  
#745979 19 var det visst.

Men ponera att en mörevagn gått av mot alla odds när den är 6år gammal och gått mer än 300lass, undrar vilken service du fått av Möre då?
Hade de plockat fram en ny Ramdel på tre dagar tror du?
Jag vill inte vara sån, men jag tror att vi som kör med Weimervagnar mer vill sikta på produktion i nivå med tex en malva skotare, medans Möre piloter vill konkurrera med starspelet! 🚜 😉

Användarvisningsbild

Re: Weimer

Erre  
#745980 Tro vad du vill.

Användarvisningsbild

Re: Weimer

Ängagärdet  
#745984 Min vagn hade hållt i evighet med en normal Skogsbonde vid spakarna,men som du vet så gillar jag att tänja på gränser och tävla. Tex förra vintern 350 m3f med överhållna frötallar där skördar föraren gnäller för att det är grovt. Det kör jag utan att blinka!
Och som sagt bara fulla lass!

Avatar Fallback

Re: Weimer

tallen100  
#745985 Du verkar vara en hårdhänt liten gynnare 😉 🤣

Användarvisningsbild

Re: Weimer

Erre  
#745987 Det gäller även vår.
Svärfar lever i den skolan att det är inte fullt innan det är fullt. Oavsett om det är 3m ved eller 5m talltimmer.

Jag har vett att skona.
Men som sagt. Vi har inte betalat för en bra vagn. Vi hittade denna hos en bekant å betalade 100.000kr för både Forden och vagnen.
Så nu när man letar efter en bättre vagn så är man kräsen. Så här illa har jag aldrig sett en vagn som är 5 år spricka.
Så jag hoppas innerligt att det blir bättre både för dig å dom som köpt en senare vagn ifrån Weimer.

Användarvisningsbild

Re: Weimer

Ängagärdet  
#745989 👍 Uajaja!
Jag kommer aldrig behöva byta ens en slang någonsin mera nu 🤣

Användarvisningsbild

Re: Weimer

Erre  
#745990 Låter bra. 👍 🤣

Användarvisningsbild

Re: Weimer

Mossebo  
#756088 Nu kan även jag kalla mig weimerägare. :-)
Blev en we12 med drivning och de stora hjulen. 7m kran å lågtrycksservospakar. Även extra pump för att kunna köra den med gammeltraktorn.
Har läst att weimers 12tonskärror skall ses som små... Men jämfört med den kesla 92hd kärran jag hade innan så är denna mycke större.
Även betydligt stabilare trots enbart 2,25 bred. Tror att den låga kranen påverkar detta till viss del.
Inte kört mer än några lass än men d känns bra än så länge.
Får återkomma till hösten/vintern när grejerna skall testas lite mera.

Användarvisningsbild

Re: Weimer

Ängagärdet  
#756100 Välkommen i klubben!

Användarvisningsbild

Re: Weimer

MF förare  
#756160 Håller med föregående talare, välkommen till klubben!
Du gjorde helt rätt som tog de stora hjulen! De ångrar ja lite att ja inte gjorde...

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).