Skogsvagn (Huggarvagnar)

Weimer

401 inlägg 145540 visningar 29 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Weimer

JohannesG  
#399202 Tack för bilden :grin:
Ser ju nästan ut som något man pillat ihop själv, hoppas att det är ett positivt tecken.
Är det du eller någon på Weimer som "signerat" lådan? :wink:

FTG
Avatar Fallback

Re: Weimer

80-90  
#399204 Det e jag :-BD

   TS
Användarvisningsbild

Re: Weimer

JohannesG  
#401890
sveje skrev:Följer med stort intresse! Byggs varje vagn efterhand så att de kundanpassas? Jag skulle vilja ha lite justeringar på några mått osv.

Det verkar som att stålet kapas i utlandet och sedan skickas det till Sverige och svetsas och monteras ihop av kunnigt folk. Så ändringar av mått blir inte helt enkelt då inte hela tillverkningen ligger i Sverige. Jag tror dock inte att det är omöjligt, men det kommer garanterat påverka priset.

EDIT: Fel av mig!!! Jag pratade med Urban härom veckan och fick veta att stålet kapas i Sverige av ett närliggande företag. Inte alls i utlandet!!! Men det gör ändå att det inte är helt lätt att ändra mått utan att det påverkar kostnaden markant. Det enda som importeras är kranarna som kommer från Oniar.

Pappa pratade lite med Urban på Weimer idag angående något som jag ännu inte vill berätta för er, men om allt går vägen så kommer jag troligtvis ha en del intressant att skriva någon gång i framtiden. :-BD

80-90 Hur ser det ut där slangarna till drivningen dyker upp ur centrumröret framme vid kran-pallen?
Senast redigerad av JohannesG tor 06 okt 2016, 19:41, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback

Re: Weimer

80-90  
#401891 Jag ska fixa bilder men sticker till Grekland ett tag framåt nu !! Men fixar det när jag kommer hem :-BD

   TS
Användarvisningsbild

Re: Weimer

JohannesG  
#401892
80-90 skrev:Jag ska fixa bilder men sticker till Grekland ett tag framåt nu !! Men fixar det när jag kommer hem :-BD

Okej. Det är lugnt, ingen brådska.

Användarvisningsbild

Re: Weimer

loppan  
#401895
JohannesG skrev:
sveje skrev:
Pappa pratade lite med Urban på Weimer idag angående något som jag ännu inte vill berätta för er, men om allt går vägen så kommer jag troligtvis ha en del intressant att skriva någon gång i framtiden. :-BD


Vi får se vem som får leveransen först då.
Snart är det september och då får man se vad som kommer med posten.......... 8)

Användarvisningsbild

Re: Weimer

JohannesG  
#401896
loppan skrev:Vi får se vem som får leveransen först då.
Snart är det september och då får man se vad som kommer med posten.......... 8)

Är ganska säker på att du kommer få ditt paket först. Vi har inte beställt något än...

Avatar Fallback

Re: Weimer

haltegarden  
#401968 Har köpt ett par 6-2 ventiler, ett block och samma låda från Weimer som du har 80-90.
Har dock inte fått kopplat in det ännu, dels pga osäkerhet i hur det skall kopplas dels pga att en verkstad jag bad skulle koppla in det ansåg att det var för klena dimensioner. Jag har en patu 8 tons vagn, har bara kört den med orginalspaken i hytten men vill ha till flytlägesfunktionen.
80-90 har du möjlighet att fota och beskriva hur det kopplats på din vagn.

Avatar Fallback

Re: Weimer

80-90  
#401971 Självklart :-BD

   TS
Användarvisningsbild

Re: Weimer

JohannesG  
#403341 @Ängagärdet och @loppan Det står att We-12:an är 2,25m bred. Vilket är bredast? Stöttorna eller däcken?

Användarvisningsbild

Re: Weimer

Ängagärdet  
#403346 Ska kolla när jag kommer hem, men har för mig att det är lika brett, sen faller ju stöttorna av innåt längre upp.

Användarvisningsbild

Re: Weimer

JohannesG  
#403353
Ängagärdet skrev:Ska kolla när jag kommer hem, men har för mig att det är lika brett, sen faller ju stöttorna av innåt längre upp.

Bifoga gärna en bild på kärran rakt bakifrån om du har möjlighet.

Avatar Fallback

Re: Weimer

80-90  
#403355 Jag tänkte försöka ta några bilder på det ni bad mej om i morgon å då kan jag även ta en bild av kärran bakifrån då 10 å 12 e lika uppbyggda !!

   TS
Användarvisningsbild

Re: Weimer

JohannesG  
#403359 Det skadar absolut inte att ha bild på We-10:an också :-BD. Men det kan skilja mellan 10:an och 12:an, bland annat har 12:an bredare däck och grövre centralrör. Åtminstone om uppgifterna på hemsidan stämmer.

Användarvisningsbild

Re: Weimer

loppan  
#403403
JohannesG skrev:Ängagärdet och loppan Det står att We-12:an är 2,25m bred. Vilket är bredast? Stöttorna eller däcken?

Det är däcken som är bredast.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).