Skogsvagn (Huggarvagnar)

Weimer

401 inlägg 145390 visningar 29 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Weimer

Ängagärdet  
#334283 De märken jag har kollat på som har navdrift är kosten för 2wd ca 100tkr, rulldrift 4wd är kosten ca 40-50tkr. Tycker det räcker som första steg från odriven vagn. Vagnen ska ju säljas vidare begagnad någon gång med, å då tror inte jag det finns köpare som betalar extra för navdriften.

FTG
Avatar Fallback

Re: Weimer

Hema  
#334298
bengt.a skrev:Utnäs hade navdrift,borde finnas på fler kärror.Är det dyrare med navdrift jämfört med rulle,ser bara fördelar,kedjor på alla fyra hjulen,ett par som drar samt ett par med broms.

Robsondrift ger ju 4wd relativt billigt och det går snabbt att byta körområde skog/väg. Men Navdrift har man oftast 2wd, men med fördelen att man kan montera på kedjor eller band (kranman kör med robsondrift o band, så undantag finnes), men dessa kanske man inte vill köra med på vägen. Det får va markförutsättningarna som får avgöra vad man bör satsa på.

Avatar Fallback

Re: Weimer

80-90  
#338695 Hej igen !! Det blev en 10 ton m 6,7 m kran å drift , vinsch,egen pump å småspakar ... Fick mest lull Lull för pengarna hos Weimer !!! Bilder kommer i slutet på sep !!! :mrgreen:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Weimer

Erre  
#338696 Kul!! :-BD
Då är det en möre på blocket snart då. :wink:

Avatar Fallback

Re: Weimer

80-90  
#338697 Vet ej hur det blir ??? Jag bytte in den !!!

   TS
Användarvisningsbild

Re: Weimer

Ängagärdet  
#338698 Grattis!
Tror du gjort rätt val, har nämligen själv beställt 12tonnaren med 6,7kranen lågtrycksservo. m.m.
Så nu har man en Patu525 med radiowinsh och rotec elservo tillsalu....

Avatar Fallback

Re: Weimer

80-90  
#338699 Va kul !!! Blir spännande å höra va du tycker om kärran !!! :-BD

   TS
Avatar Fallback

Re: Weimer

haltaolof  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#338734 Hej, Hur lång leveranstid ligger dom på?
Klurar själv på en ny weimer 12ton med drift eller en beg moheda.

Avatar Fallback

Re: Weimer

80-90  
#338740 Jag bestämde mej förra veckan å då skulle jag få den i slutet på sep

   TS
Användarvisningsbild

Re: Weimer

hle  
#343783 Hej , jag står också i tur att byta huggarvagn till något i 9-10 tons klassen och undrar om du fått vagnen och vad du tycker ?
Weimer , Farma , Kts , Vreten ,Moheda mfl det är inte helt lätt att välja :???:

Avatar Fallback

Re: Weimer

80-90  
#343785 Hej. Jag ha inte fått kärran än !! Tänkte ringa i slutet på veckan å höra om den kommer snart !! Du ska få höra hur den e !! Tänkte lägga med bilder också !!

   TS
Användarvisningsbild

Re: Weimer

Erre  
#343786 Bilder i mängder och ett omdöme vore kul!!!
:smile:

Användarvisningsbild

Re: Weimer

Erre  
#345722 Hur går det @80-90 och @ängagärdet

Avatar Fallback

Re: Weimer

80-90  
#345723 Prata med dom förra veckan å dom hade inte hunnit börja med den !! Dom hade en 10 tonare före min i kön !! Så det börjar närma sej !!! Men nu tar vi å jagar älg erre !!! Hoppas du får skjuta en stor tjur :-BD

   TS
Användarvisningsbild

Re: Weimer

Erre  
#345728
80-90 skrev:Prata med dom förra veckan å dom hade inte hunnit börja med den !! Dom hade en 10 tonare före min i kön !! Så det börjar närma sej !!! Men nu tar vi å jagar älg erre !!! Hoppas du får skjuta en stor tjur :-BD


Ok.
Jepp. Älgjakten närmar sig!! :smile:
Skit jakt på dig å detsamma angående en stor pampig tjur!!

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).