Skogsvagn (Huggarvagnar)

Weimer

401 inlägg 145368 visningar 29 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Weimer

80-90  
#332602 Hej ville bara höra om nån som är eller ska på elmia kunde kolla på dom nya weimervagnarna å se om dom e ok !? Spec 10 ton å gärna hur drivningen ser ut ??



   TS
FTG
Avatar Fallback

Re: Weimer

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#332743 Tog ingen bild men den såg som många andra hydraldrivna med Robson rullar

Avatar Fallback

Re: Weimer

80-90  
#332744 Ok tack !!

   TS
Avatar Fallback

Re: Weimer

fidde66  
#332861 Jo dom såg bra ut. Prisvärd driv vagn. Annars hade ju farma en 9 tons med driv. 189kkr + moms tror jag det var för vagnen på mässan med winch och 2 spak el on off.

Weimer var nog 140 kkr + 28kkr för drift utan winch och med flerspak. Dock inte hundra på priset var för 8 eller 10 ton.

Rätta mig om jag har fel. :oops:

Avatar Fallback

Re: Weimer

80-90  
#332867
fidde66 skrev:Jo dom såg bra ut. Prisvärd driv vagn. Annars hade ju farma en 9 tons med driv. 189kkr + moms tror jag det var för vagnen på mässan med winch och 2 spak el on off.

Weimer var nog 140 kkr + 28kkr för drift utan winch och med flerspak. Dock inte hundra på priset var för 8 eller 10 ton.

Rätta mig om jag har fel. :oops:

Härligt tack för info !! Ha tänkt å inhandla en st Weimer 10 t med drift !

   TS
Avatar Fallback

Re: Weimer

trondsenti  
#332906 Jeg har en Weimer 10t uten drift men med 7200kran, bremser på alle hjul, plate foran grinden, 4 par støtter, 2-spaks med el on/off, kjørelys bak, 520 hjul, 0,26 grip og største vinsjen m/fjernkontroll.

Meget fornøyd med Weimer, men skulle gjerne hatt driv. Vognen kostet meg 165K + mva (NKr) og fikk høre at driven koster ytterligere 41K. Så langt har jeg klart meg med vinsj foran på traktoren når man sitter stuck.

Användarvisningsbild

Re: Weimer

Ängagärdet  
#332969 Jag är oxå sugen på weimers nya drivkärra, perfekt storlek, var å kollade på den på mässan och den såg helt ok ut! Nu ställde det ju till det lite när Farma hade sin 9-tonnare med driv på, vilken ska man välja...

Avatar Fallback

Re: Weimer

80-90  
#332972 Man får kolla vilka man får mest utrustning med för samma peng !! E nog ganska lika kvalité på dom

   TS
Användarvisningsbild

Re: Weimer

Ängagärdet  
#334057 Hur går det med handlandet, själv har jag nu begärt pris på weimer we10 med 6700kranen, farma t9 med 63kranen samt kesla 10hd med 203kranen. Drift och hydraulservo. Väntar...

Avatar Fallback

Re: Weimer

80-90  
#334074 har fått pris på den nya farman då med egen pump å vinsch den skulle gå loss på 218. Ha även fått på kts m navdrift å 6,7 m kran,vinsch å egen pump den går loss på ca 250 väntar på moheda å weimer .. tala gärna om va keslan går loss på..

   TS
Avatar Fallback

Re: Weimer

rikard_e  
#334155 Navdrift är mycket bättre i snö, då du kan lägga på snökedjor på drivande hjulen eller t.o.m band

Avatar Fallback

Re: Weimer

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#334202 Går det inte att få navdrift på Kesla med ?

Avatar Fallback

Re: Weimer

80-90  
#334211 Jo men tror bara det e på dom större vagnarna ?? Men e inte helt säker

   TS
Avatar Fallback

Re: Weimer

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#334278 Utnäs hade navdrift,borde finnas på fler kärror.Är det dyrare med navdrift jämfört med rulle,ser bara fördelar,kedjor på alla fyra hjulen,ett par som drar samt ett par med broms.

Användarvisningsbild

Re: Weimer

stegmaster  
#334280 Igland kör ochså endast med navdrift. (dessutan endast boggisväng och kesla kraner)
Men vet inte om dom säljs i Sverige??
Et eks, til salu. Dock ingen 9t, utan en 12t.

http://www.finn.no/finn/b2b/agriculture ... rough=true



Bild

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).