mån 16 feb 2015, 17:17#316762Har köpt en RW 1300 vinsch till min gamla svarta 6m Farma kran och skulle vilja ha förslag på hur man monterar styrenheten. Vinschen kom med adapterplatta så inget problem med den men styrenheten med 2 flatjärn som skall svetsas fast. Så bilder på lämpligt montage sökes.
Skogsvagn (Huggarvagnar)
Ny Farma RW 1300 vinsch på gammal Farma kran
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in TS

tis 17 feb 2015, 22:21#317033Här är en bild som jag hittade på nätet, om det var montering av ventil- och radioenheten du menade.
Jag har själv tänkt skaffa en dylik vinsch (jag har en gammal Patruuna kran), hur fäste du vinschen vid kran, fanns det färdigt fäste eller måste du svetsa nåt?
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Jag har själv tänkt skaffa en dylik vinsch (jag har en gammal Patruuna kran), hur fäste du vinschen vid kran, fanns det färdigt fäste eller måste du svetsa nåt?
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
ons 18 feb 2015, 12:26#317101Det var montering av ventil- och radioenheten jag menade. Väldigt liten bild du bifogade. Farmas kran är förberedd för vinsch och för de äldre modeller så finns det en adapter platta att köpa till. Så jag är på jakt efter förslag på montering av ny styrenhet på gammal (svart) kran.
TS
ons 18 feb 2015, 20:57#317213Oj blev den så liten, nå det var min första bild på forumet och det kan ju inte alltid lyckas.
Här en annan bild som visar samma, ventilen monterad på stödbenet.
Skapa konto
Här en annan bild som visar samma, ventilen monterad på stödbenet.
Skapa konto
tor 19 feb 2015, 11:37#317311Hej. Nu har jag RW53 vinch.
Men låda sitter uppe vid vinchen under skyddsplåten.
På stödbenet blir den nog inte gammal.
Men låda sitter uppe vid vinchen under skyddsplåten.
På stödbenet blir den nog inte gammal.
NH 5040 med skogsutrustning, Farma 8T C5,1D med radiostyrd vinch.Husqvarna 346XPG,353G. Hypro 500LS
sön 08 mar 2015, 18:34#320632Jag är färdig med installationen nu och även hunnit använda vinschen, väl värd investeringen tycker jag. Slänger upp ett antal bilder om någon annan har funderat i liknande banor.
Skapa konto
Skapa konto
TS
mån 09 mar 2015, 20:17#320812Hej. Det där blev ju riktigt bra.
Ser att du har satt en låda på samma ställe som jag har gjort.
Ser att du har satt en låda på samma ställe som jag har gjort.
NH 5040 med skogsutrustning, Farma 8T C5,1D med radiostyrd vinch.Husqvarna 346XPG,353G. Hypro 500LS
mån 21 dec 2020, 10:20#688485Hej har du någon bild hur du har kopplat in slangarna i ventilpaketet?
tis 22 dec 2020, 14:35#688727Se bifogade bild. T-koppling på trycksidan för att koppla in vinschen. Har inte detaljerade kopplingsinstruktioner här nu men man får dem av Farma då man köper deras grejer.
Skapa konto
Skapa konto
TS
tis 22 dec 2020, 16:04#688744Tack för bilden.Är returen på en egen på vänstersidan?
tis 22 dec 2020, 19:27#688812Tack för bilden håller på att koppla in en ny vinsch på en Farma 51 D. Är det både tryck och retur slangarna på T kopplingen? Pluggade du en utgång på ventilpaket vid radiostyrningen som var märkt C ?

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).