Sida 2 av 2

Re: Tips på ÅF av bromslänk.

Postat: sön 10 jan 2016, 10:46
av Sture Andersson
Blir nyfiken vad är en bromslänk.

Re: Tips på ÅF av bromslänk.

Postat: sön 10 jan 2016, 11:12
av gnisten83
Länken mellan kran o rotator med broms nere vid rotator och eventuellt även vid kranspets för att minska gripens pendling

Re: Tips på ÅF av bromslänk.

Postat: sön 10 jan 2016, 14:41
av Sture Andersson
gnisten83 skrev:Länken mellan kran o rotator med broms nere vid rotator och eventuellt även vid kranspets för att minska gripens pendling

Ok Jag har en patu 202t finns det som standard ,eller är det nått man får köpa till .

Om det inte är standard ,är det nått man borde köpa sig ?

Re: Tips på ÅF av bromslänk.

Postat: sön 10 jan 2016, 15:53
av gnisten83
Brukar inte vara standard utom möjligen till de dyraste modellerna.
Om du tex har en Baltrotor på din kran så gå in på deras hemsida o kolla på deras bromslänkar för att se hur de ser ut mot din

Re: Tips på ÅF av bromslänk.

Postat: sön 10 jan 2016, 16:17
av DanK
Ni som har bromslänk, har ni enkelbroms eller dubbelbroms?
Om ni har dubbelbroms, är det stor skillnad till det bättre?

Själv har jag enkelbroms, därför nyfiken.

Re: Tips på ÅF av bromslänk.

Postat: sön 10 jan 2016, 17:38
av gnisten83
Jag har en dubbel, mest för att få mindre svängningar med skördarn på.
Tror den nedre bromsen är viktigast, märks väl när bromsbelägget gick sönder i den