Skogsvagn (Huggarvagnar)

robsondrive

68 inlägg 36816 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

robsondrive

Førland  
#291040 Er det noen som har noen bilder av robsondrive?Vurderer å bygge på min farmi 9000 vogn.



   TS
FTG
Avatar Fallback

Re: robsondrive

Førland  
#296671 Hvilken type Hyd.motorer anvendes til robsondrift på huggervogn?størrelse,cm3?må få bygget på drift på vogna uten er den ikke god utenfor veg.:-)

   TS
Användarvisningsbild

Re: robsondrive

stegmaster  
#296673 Jeg har samme type vogn, så om du tenker bygge selv, kan du jo bygge 2 sett når du først er i gang. :wink:
Selv ville jeg helst hatt navdrift, så det var mulig med kjetting, egentlig har jeg ikke noe spesielt behov for drift, men kunne sikkert vært kjekt og ha. :smile:

Avatar Fallback

Re: robsondrive

Førland  
#296675 Ja det hadde du nok likt).er sira skogene så flate at du klarer deg greit uten?har selv mye skog som ikke det er gode nok veier,hogger stort sett på vinteren med frost og snø men med drift på vogna kan en jo komme fram på litt dårlige skogsveier iallefall..

   TS
Användarvisningsbild

Re: robsondrive

stegmaster  
#296740 Nei det er langt fra flatt, men det blir stort sett tom vogn oppover og fullt lass nedover, så brems er viktigere en drift.
Hvor håller du til Førland???

Avatar Fallback

Re: robsondrive

Førland  
#296751 jeg holder til på førland på kvinesheia

   TS
Avatar Fallback

Re: robsondrive

DanK  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#296754 Det gäller att komma upp när det är brant, även när vagnen är tom. Själv uppskattar jag driften mycket! (har broms också och det behövdes senast idag men åkte lite kälke ändå :))
Lycka till med bygget!

Avatar Fallback

Re: robsondrive

Førland  
#296770 hei DanK,hadde vært topp om du vil se hva det står på motorene til robsondriven din.merke,type etc.på forhånd takk

   TS
Avatar Fallback

Re: robsondrive

olli  
#296793 Hej Förland
Jag har en Patruunavagn med robsondrift. Dom motorerna har beteckning Danfoss Omsw 315 No
151 Fo 234.
315 betecknar storleken i cc.
Hoppas du har nytta av uppgifterna.

Avatar Fallback

Re: robsondrive

Førland  
#296795 Hei Olli,takk for opplysningene nå har jeg et utgangspunkt.

   TS
Avatar Fallback

Re: robsondrive

olli  
#296800 Tittade på motorn igen. Beteckningen är
O M S W 315
Nummer 151FO234. 2

Avatar Fallback

Re: robsondrive

Ådii  
#296801 På vår 12-tons vagn med drivning så var det med Danfoss OMT 400 motorer. Så beror väl på lite grann hur stor vagn du har bara :)

Avatar Fallback

Re: robsondrive

olli  
#296802 Alldeles rätt. Jag har sett att Moheda 12 ton har 400 motorer. Min vagn är en 10 tonnare. 400 motorerna behöver väl ett större flöde, med extern pump.
Jag har min vagn kopplad till traktorns hydraulik, och det funkar för mig.

Användarvisningsbild

Re: robsondrive

stegmaster  
#296804
olli skrev:Jag har min vagn kopplad till traktorns hydraulik, och det funkar för mig.

Vilken traktor och flöde har du Olli???





Førland: har du et bilde på ekviasjen din, som den er "i dag"?
Håper du tar noen bilder og laster opp når 4wd bygget kommer i gang(ellers får jeg komme besøk neste gang jeg er i Lyngdal og spionere litt :wink: ).

Avatar Fallback

Re: robsondrive

olli  
#296806 Jag har Valtra A72, med maxflöde 52 minutliter. Det räcker för att driva kärran i ca 3 km/tim.
Den hastigheten räcker för det mesta när man kör i skogen under besvärliga förhållanden.
Om det inte är besvärligt behöver man ju ingen drift på vagnen.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).