Skogsvagn (Huggarvagnar)

Bravader och braggder

4 inlägg 2334 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Bravader och braggder

Alos  
#19671 Som rubriken lyder så tycker jag att det kan vara roligt om ni lägger upp bilder på olika bravader som ni har gjort . tex fastkörningar när ni tippat vagnen eller traktorn och så .. men även braggder som när ni körde över värsta ravinen eller lerhålet med andan i behåll ..

Mvh Alexander



   TS
FTG
Avatar Fallback
Alos  
#19708 Finns det ingen som har några bilder eller berättelser?

   TS
Avatar Fallback
lassel  
#19724 Jag har lyckats köra omkull med tom vagn:D(tog mig upp för egen vagn/kran). Annars e de väl inte så mycket annat som hänt, lite trixit att köra där det är mycket lös stor-sten.

En sak som hände för farsan var att vagnstyr-kolven lossa från sitt fäste. Han hade fullt lass och var påväg ner för en backe men vagnen stanna mot bakdäcket och inget annat gick sönder. Var med och drog tillbaka och svetsa fast styrningen sen, fick släpa fram kastblock och vajer så var det fixat ganska lätt.


Lasse

Avatar Fallback
JF  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#20087 Kärran välte 3 ggr i helgen. Enkla bärgningar. Värre att vid lastning av sista lasset lossnade hela kranen från kärran. Hängde endast i tryckstångsfästet. Hade tur att kranen var över kärran så det vara bara att åka hem och plocka fram svetsen. Nu är det bara på det igen :D

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).