Sida 3 av 4
Postat: lör 02 feb 2008, 16:17
av Ungdomshuggare
Postat: lör 02 feb 2008, 16:21
av 970D
ja det är ju inte mycket den bangar för då när man ska vrida
och det kan vara väldigt bra om det är tajt där man ska köra och man inte kan vrida när man kör
Postat: lör 02 feb 2008, 16:23
av Ungdomshuggare
Japp
Postat: sön 03 feb 2008, 15:56
av stefan andersson
Vad tror ni om en 11 ton vreten huggarvagn med drift?
Ska ev köpa en bättre beg, Är det moheda som är bäst när det gäller drivna vagnar?
Postat: sön 03 feb 2008, 17:55
av 970D
stefan andersson skrev:Vad tror ni om en 11 ton vreten huggarvagn med drift?
Ska ev köpa en bättre beg, Är det moheda som är bäst när det gäller drivna vagnar?
jag tror mycket på Vreten också dom har fina huggarvagnar. min klasskompis har en 12tons driven huggarvagn och den fungerar felfritt, aldrig vatt nått problem med den
sen har jag också en annan jag känner som bara haft problem med sin vreten (12 tons driven även den) . så tror du ska höra lite med ägaren innan om det har krånglat med den, och kolla efter sprickor och andra defekter
Annars tror jag mycket på Vreten också:) så länge man inte får ett "måndags exemplar"
Mvh Jonas
Postat: sön 03 feb 2008, 18:21
av stefan andersson
Det va en del grejer om behövdes fixas på kärran men inga sprickor vad jag kunde se! Gripen gick ryckigt ihop o ena stödbenet sakta ner...Läckte olja ur ena drivmotorn...
sitter lätttrycksservo på den o fjärrstyrdvinsch, egen pump...
Postat: sön 03 feb 2008, 19:33
av 970D
stefan andersson skrev:Det va en del grejer om behövdes fixas på kärran men inga sprickor vad jag kunde se! Gripen gick ryckigt ihop o ena stödbenet sakta ner...Läckte olja ur ena drivmotorn...
sitter lätttrycksservo på den o fjärrstyrdvinsch, egen pump...
hmm okej aa de låter ju inte ut som att det är några vidare "fel" på den såfall jue
men jag hade ju inte gett för mycket för den tack vare att det var en del som behövs fixas ^^
Postat: sön 03 feb 2008, 20:16
av stefan andersson
Han ville ha 125000 för den! Ny kostar den nästan 300 tusen så priset är inte så ruskigt dyrt, går att pruta på den oxå...Men man får ju en ny utan drift för samma pris....
Postat: sön 03 feb 2008, 20:33
av Ungdomshuggare
Kommer du inte bättre om du köper delarna själv och så bygger du ihop det??
Postat: sön 03 feb 2008, 21:31
av gnisten83
Är du på hugget så pruta och byt delarna själv
.
Vad sitter det för kran på den?
Vreten som företag kan vara lite knepiga i att ha o göra med.
Fick vänta ca 20 veckor på en beställd jordskopa.
Olika svar varför den inte kom när jag frågade oxå
Postat: sön 03 feb 2008, 21:34
av Ungdomshuggare
Men vreten säljer ju också jätte mycket som moheda/mowi och farma Finns det några andra som är stora??? 🧠
Postat: sön 03 feb 2008, 22:00
av 970D
stefan andersson skrev:Han ville ha 125000 för den! Ny kostar den nästan 300 tusen så priset är inte så ruskigt dyrt, går att pruta på den oxå...Men man får ju en ny utan drift för samma pris....
okej det låter lite väl dyrt tycker jag... då kan du få tag i en driven för nån tusen lapp mer kanske som är helt fungernade tycker jag
Postat: mån 04 feb 2008, 00:22
av stefan andersson
Va tycker ni är rimligt att betala för en sån kärra? Den är tillverkad 05!
Kranen är en vreten 65-40 (6,5m) som går att sätta i trepunkten...
Postat: mån 04 feb 2008, 00:28
av 970D
stefan andersson skrev:Va tycker ni är rimligt att betala för en sån kärra? Den är tillverkad 05!
Kranen är en vreten 65-40 (6,5m) som går att sätta i trepunkten...
okej såfall låter ju 125 000 inte så mycket... men den verkar ju vara ganska så väl använd om den har såpass många defekter? men vet inte hur mycket dom delarna skulle kosta om man behöver byta det... kanske lönar sig ändå
Postat: mån 04 feb 2008, 08:37
av Ungdomshuggare
Det låter biligt tycker jag fast jag tycker ju mer om mohedas vagnar och har ldrig kört en vreten
Men vreten är en fin och väldigt bra stål i dom så dom håller väldigt bra