Skogsvagn (Huggarvagnar)

Göra huggarvagn till "huggarvagn"

6 inlägg 10316 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Göra huggarvagn till "huggarvagn"

plutten  
#239938 Som trådrubriken säger är det frågan om att göra om en huggarvagn EVI 12 t med drivning
till en "huggare" främst av energived. Tanken är att man skall kunna korta av vagnen genom att dra boggien strax bakom frontgrinden, ev ta bort hela grinden och ta bort alla bankar samt mittram. PÅ vagnen finns idag EVI 580 kran med 8m räckvidd samt eget hydraulpaket på vagnen. Problemet är hur man enkelt skall lösa ekvationen att korta av vagnen och kunna förlänga den igen relativt enkelt för att senare kunna köra ihop det man avverkat. Är det någon här på forumet som gjort nåt liknande eller har ideer så fram med dom.



   TS
FTG
Avatar Fallback

Re: Göra huggarvagn till "huggarvagn"

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#239940 En bild på vagnen kanske sätter igång dom grå här på sidan:)

Avatar Fallback

Re: Göra huggarvagn till "huggarvagn"

MJ Forest  
#255636 Hej ! funderat själv på detsamma , maila en bild på ekipaget (mj_parts@hotmail.com) tack

Användarvisningsbild

Re: Göra huggarvagn till "huggarvagn"

Erre  
#343851 Hur gick det med bygget? @plutten

Avatar Fallback

Re: Göra huggarvagn till "huggarvagn"

Hema  
#343938 Beroende på hur mycket vagnen ska kunna skjutas ihop, så vore kanske en teleskopisk ram ett förslag.

Avatar Fallback

Re: Göra huggarvagn till "huggarvagn"

plutten  
#343950 För min del är projektet nedlagt. Vagnen bortbytt och som bäst väntar jag på nytt huggaggregat, Nisula 325.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).