Skogsvagn (Huggarvagnar)

Ösa 89 P kran

3 inlägg 4311 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Ösa 89 P kran

aunnr1  
#223641 Hej jag har en ösa 89 P kran som sitter på en separatlastare, kranen har jag tänkt att flytta till min MF 1200, när den är renoverad.
Men det är ett långtidsprojekt. Jag har fått ett rejält läckage i svängcylindrarna på den.
Jag har letat nån info om denna kran men har inte kunnat hitta något, kranen ser ut som
en 69 P men den har dubbla svängcylindrar o dubbla lyftcylindar o är 6,7 m lång.
är det någon som har eller vet var man kan hitta info om denna kran, ritningar instuktioner eller nått liknande hade jag varit tacksam.



   TS
FTG
Avatar Fallback

Re: Ösa 89 P kran

BM-röd  
#223850 På skogsbibloteket här på foumet finns det reservdelskatalog på 868! finns där sprängskisser på lite kranar dock inte 89 men 350 vridhuset är nog väldigt likt ditt! Jag har lite litteratur om 89 kranen men jag vet inte hur jag får in det i datorn från pärmen! men papperskopia kan jag nog klara av att göra och skicka med brevbäraren!

Avatar Fallback

Re: Ösa 89 P kran

aunnr1  
#223908 Tack för det BM-röd jag skall kolla in dom sprängskisserna.
Det hade nog varit intressant med lite mer info om kranen ändå men jag kollar i biblteket först.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar