Skogsvagn (Huggarvagnar)

Montering av ventilpaket

5 inlägg 8204 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Montering av ventilpaket

repp  
#195830 Hej!
Jag har nyligen blivit ägare till en Valtra 6200. Skulle i helgen montera ventilpaketet till min huggarvagnen men tyvärr fick jag förkasta den iden jag hade. Är det någon här på forumet som har några idéer/bilder på hur ni har gjort så vill jag gärna ta del av dem. Mitt syftet är att man inte ska behöva vara hulken för att få det på plats.



   TS
FTG
Avatar Fallback

Re: Montering av ventilpaket

Snowblow06  
#195870 Grattis får man säga... Kör själv med en 9tons Källefallsvagn och har monterat ventilpaketet på min 6650 i den nedre bakrutan. Detta med hjälp av Källefalls montageplatta tillsammans med spakförlängning, allt inköpt på Lantmännenmaskin. Får tyvärr lyfta lite när ventilpaketet skall monteras men det är överkomligt och blir ej ett lika högt lyft som om man sätter det i ett öppet bakfönster på traktorn.

Avatar Fallback

Re: Montering av ventilpaket

Robertberg  
#195902 Jag tycker att vi har en ganska enkel men fiffig lösning på 6300an, får se om jag kommer ihåg att ta lite bilder imorn och en skriva en bra förklaring.

Avatar Fallback

Re: Montering av ventilpaket

OlaE  
#196770 Här sitter mitt ventilpaket - ni ser vart slangarna till kranen går in. :)

vagn.jpg

Avatar Fallback

Re: Montering av ventilpaket

repp  
#196888 En rejäl vagn. Vi får se vad jag hittar på för lösning. Hinner inte denna helgen men näst ska det bli av.
Jag återkommer med bilder.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).