lör 24 nov 2012, 18:02#195830Hej!
Jag har nyligen blivit ägare till en Valtra 6200. Skulle i helgen montera ventilpaketet till min huggarvagnen men tyvärr fick jag förkasta den iden jag hade. Är det någon här på forumet som har några idéer/bilder på hur ni har gjort så vill jag gärna ta del av dem. Mitt syftet är att man inte ska behöva vara hulken för att få det på plats.
Skogsvagn (Huggarvagnar)
Montering av ventilpaket
TS

lör 24 nov 2012, 20:10#195870Grattis får man säga... Kör själv med en 9tons Källefallsvagn och har monterat ventilpaketet på min 6650 i den nedre bakrutan. Detta med hjälp av Källefalls montageplatta tillsammans med spakförlängning, allt inköpt på Lantmännenmaskin. Får tyvärr lyfta lite när ventilpaketet skall monteras men det är överkomligt och blir ej ett lika högt lyft som om man sätter det i ett öppet bakfönster på traktorn.
Valtra 6650, Trima 4.80, Källefall 9T, Hakkipilke el/tr 37, Volvo Ec 35, Bredöl 8T tippvagn, Bigab 10-14
lör 24 nov 2012, 22:13#195902Jag tycker att vi har en ganska enkel men fiffig lösning på 6300an, får se om jag kommer ihåg att ta lite bilder imorn och en skriva en bra förklaring.
"Du kan ta smålänningen ur Småland men aldrig Småland ur smålänningen"
fre 30 nov 2012, 00:31#196770Här sitter mitt ventilpaket - ni ser vart slangarna till kranen går in. 
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto

Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Valmet 6600 TwinTrac -95, Moheda 155 4WD -01, Cranab 580 Combi 9,2m, eget hydraulsystem.
Annons:

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).