Skogsvagn (Huggarvagnar)

Moheda 121 4 wd vagn och Moheda M40

8 inlägg 17042 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Moheda 121 4 wd vagn och Moheda M40

BAB  
#192430 Någon som har koll på för o nackdelar med Moheda 121 4 wd vagn och Moheda M40 kran?
Böjar bli dags o byta griplastarvagn.



   TS
FTG
Användarvisningsbild

Re: Moheda

Kse  
#192446 Svärfar köpte en snäppet större vagn, 135 med M65 kran.
Han är väldigt nöjd med den även om den körts mycket sparsamt under de 1,5 åren han haft den.
Framför allt är han nöjd med stabiliteten, själv tycker jag att det mer ser ut som en skotarbakända.
Den är jäkligt kraftig och rejält byggd iaf.
Mobil 205.JPG

Avatar Fallback

Re: Moheda

OlaE  
#192451 Vi hade en Moheda 120 4 WD på skolan.
Den kändes bra att köra med.

Idag kör jag med en Moheda 155 4 WD.
Den tar sig fram överallt.
Men jag har iofs inte originalkran och större däck än 120: an och har inga stödben.

Men överlag känns vagnarna stabila och hållbara.

Avatar Fallback

Re: Moheda

litenskog  
#217687 Hej !

Har en Moheda 121 4wd M 50 kran Fullutrustad ny November 11

körd 10 lass som är till salu om du fortfarande är på jakt efter en kärra i nyskick.

Den är lite för stor åt mig !

Avatar Fallback

Re: Moheda

Valtra74  
#226058 Har en mowi 105 med 400 kran men tycker att man saknar driften, har en valtra 83 framför. Funderar att byta vagnen till en moheda 121 med drift . Är vagnen för stor för traktorn ?? Någon med erfarenhet?.
Man tappar kanske smidigheten.

Avatar Fallback

Re: Moheda

Per S  
#226069 köp en mowi 1050wd med 400 kran, den är stark stabil och smidig. har inte lyckats välta eller köra fast denna vintern iaf. Med den gamla vagnen, (likadan som du har nu) välte man ju var och varannan gång och körde fast emellanåt....

Avatar Fallback

Re: Moheda

rikard_e  
#226080 Vad har ni fått ge för era mohedavagnar?

Avatar Fallback

Re: Moheda

OlaE  
#226414 Köpte komplett ekipage med traktor och vagn ihop, så svårt att sätta en rättvis prislapp på enbart det ena, men hur man än vänder och vrider var det billigare än att köpa traktor och vagn var för sig med tanke på Mohedas andrahands-värde.
Och Valtras 6000-serie ligger fortfarande rätt högt i pris med på begagnat marknaden, speciellt med skogsutrustning och twintrac.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).