Skogsvagn (Huggarvagnar)

Teleskopstag hydrulikksentral

4 inlägg 2313 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Teleskopstag hydrulikksentral

ispil  
#129789 Jeg er i ferd med å kjøpe ei Igland tømmervogn som skal brukes til en Valtra A83h med skogshytte. Hydraulikksentralen er en 2-spak (renhorn) og følgelig ganske tung. Igland tilbyr et teleskopstag som fører sentralen inn i traktoren. Ulempen er, i følge selger, at sentralen følger aksen til vogna. Følgelig bør traktor og vogn danne en rett akse for at sentralen skal komme på rett plass.
Hvor kritisk er dette? Noen som har erfaring med hvor stor vinkel det kan være mellom vogn og traktor før det blir vanskelig å bruke sentralen? Det hadde vært supert om noen hadde bilde av et slikt oppsett.

Hilsen

ispil



   TS
FTG
Användarvisningsbild

Re: Teleskopstag hydrulikksentral

stegmaster  
#129839 Vet ikke om jeg skjønte helt hva du mener?? :???:
Skal sentralen stå på dette staget ved bruk, eller kun for og løfte sentralen inn i traktoren??
Har du kjøpt en traktor med skogshytte, synes jeg du burdet ha sentralen hengende på traktoren og ikke koblet til vogna.
Har du den på draget eller vogna, vil du få alle rystelser fra kranbevegelsene rett i sentralen, og det blir vanskeligere og kjøre med myke og jevne bevegelser.
Har du noe bilde av denne telskopsløsningen??

Avatar Fallback

Re: Teleskopstag hydrulikksentral

ispil  
#129840 Takk for kommentaren. Dessverre har jeg ikke noe bilde. Men det er min forståelse at sentralen blir hengende på krana, så da er jo invendingen din relevant. Jeg må ta dette opp med selgeren, som er agder traktor og maskin.

Hilsen

ispil

   TS
Avatar Fallback

Re: Teleskopstag hydrulikksentral

Gäddviken  
#131377 Ämnet har diskuterats innan , se Traktor i skogen ; Valtra A72 , montera smal stol

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).