Skogsvagn (Huggarvagnar)
FMV 1500 kranpelare trasig. Byte till nytt vridhus
lör 21 jan 2017, 06:44#432009Svenssons maskin i glimåkra som fick leverera, nära och bra för min del.
TS
sön 22 jan 2017, 22:31#432524Plockade fram kranen som har legat i en åker kant sen 2009 eller nåt
Hittade tom bulten från när jag tog loss kranen den låg i ett skåp i verkstaden var även en till lyftkolven på samma plats.
På väg att montera ihop.
Kommit ett steg närmare. Kopplade även ihop slangar ikväll men en som är trasig så jag ska pressa den imorgon.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Hittade tom bulten från när jag tog loss kranen den låg i ett skåp i verkstaden var även en till lyftkolven på samma plats.
På väg att montera ihop.
Kommit ett steg närmare. Kopplade även ihop slangar ikväll men en som är trasig så jag ska pressa den imorgon.
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
TS
mån 23 jan 2017, 10:33#432572Fixat en läckande slang
Blev även att fylla vridhuset med olja.
Skapa konto
Blev även att fylla vridhuset med olja.
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Skapa konto
TS
Re: FMV 1500 kranpelare trasig. Byte till nytt vridhus
mån 23 jan 2017, 16:50#432613Kanske en tvätt för att få bort vegetationen skulle vara på sin plats
Eller kör du med kamouflage?
Det är så skönt att inte göra någonting... och få vila ut efteråt!
The problem is not the problem, the problem is your attitude about the problem.
-Captain Jack Sparrow
The problem is not the problem, the problem is your attitude about the problem.
-Captain Jack Sparrow
Re: FMV 1500 kranpelare trasig. Byte till nytt vridhus
mån 23 jan 2017, 17:18#432616
Går de inte segt med vov som smörja i vridhuset
Blivande snickare skrev:Kanske en tvätt för att få bort vegetationen skulle vara på sin plats![]()
Går de inte segt med vov som smörja i vridhuset
Valtra 6550, jake monterad Moheda M65, Arbro 350M, Moheda 121 4wd
mån 23 jan 2017, 18:46#432634Kör camo ett tag iallafall, vovven hjälpte mig med den sega smörjan, slapp ju hålla tratt och slang
TS
sön 07 apr 2019, 12:21#560881
Väcker liv i en gammal tråd här.
Jag har en FMV 1800 kran där jag behöver byta tätningar i hydrauliken. Skulle vara roligt att veta vad ett nytt vridhus kostade och var man köper det. Jag kanske klarar mig med att bara byta tätningar, har ej öppnat det ännu.
dea skrev:Hämtade det nya vridhuset igår. Ska försöka få dit det idag.
Väcker liv i en gammal tråd här.
Jag har en FMV 1800 kran där jag behöver byta tätningar i hydrauliken. Skulle vara roligt att veta vad ett nytt vridhus kostade och var man köper det. Jag kanske klarar mig med att bara byta tätningar, har ej öppnat det ännu.

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).