Skogsvagn (Huggarvagnar)

Huggarvagn - smart stödben med slanghantering från Kesla

21 inlägg 4478 visningar 5 följer Svara, dela mm...  
FTG mini

Re: Huggarvagn - smart stödben med slanghantering från Kesla

AKKAMAAN  
#878448I rättvisans namn, stödbenet är löstagbart, det sitter en sprint med låspinne längst upp, och stödbenet blir inte "i vägen" när vagnen används

källefall8  
#878486Visserligen men hos mig skulle det garanterat ligga på fel ställe om det är avplockat när man ska ställa av vagnen och då blir det en vedkubb eller de hydrauliska stödbenen i alla fall. 😀

Användarvisningsbild

JohannesG  
#878490Jag syftar på själva fästet som foten fästs i. Draget skall vara så rent som möjligt.

Användarvisningsbild

Martin Växjö  
#878537Dränerar man inte ut onödigt mycket olja ur slangarna också. Med öppna slangar så lågt hängande så fyller man nog snart det lilla utrymmet i botten av benet, där det iofs verkar sitta en plugg för enkel tömning. Utöver att jag håller med föregående inlägg. Arbetslösa ingenjörer tror jag också är anledningen till denna lösning. Kostnaden för benet är ju också säkert 4-5 k. Nja

Användarvisningsbild

paavo25  
#878538Liksom andra, varför? Jo ren bom, och om lastaren på traktorn, vad då för skilna,då kan man ju me kran lyfta opp, då skall där ej vara nåt annat än bommen man tar i?
Tryck i kopplingar eller slang, jo de är störande, men varför de snålaste av allt att sådanna skall vara "bonde" stilens halv tummar ännu?
De finns ytters fina och bar kopplingar som har inbygda tryck avlösare, använt sådanna på en rätt ny 908 cat hjulastare, behöver ej bry sej att ta bort tycket när man kopplar eller ens stänga av maskin, loss och fast far dom, utan problem. Så rätt fel närmande till ett problem som går att lösa på andra sätt? Och gymnastisera ventilbord, borda nog lite fundera annat där med.......

Användarvisningsbild

halvproffs  
JohannesG skrev:Stödfot på en skogskärra? Vansinne! Har till och med skurit bort ett fäste på beställning. Det är bara i vägen och skapar problem.

Håller med dig. Dessutom har det alltid varit placerat så däcket tar i vid kraftig sväng eller är det jag som har felaktiga traktorer? 😉

Annons:
Nordfarm
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).