tis 03 dec 2024, 06:33#863739Tips kanske kan vara en begagnad Patu vagn, verka ligga bra till i pris, reservdelar går att köpa genom Kesla.
Kvaliten har jag dock ingen erfarenhet av.
Skogsvagn (Huggarvagnar)
Lämplig huggarvagn ?
ons 04 dec 2024, 03:24#863887
Patu är bra, de tidiga vagnarna var lite klena i "bakaxeln" eller vad man ska kalla det. Kom en uppdaterad variant med en diagonalt svetsad platta undertill men dessa byttes med viss goodwill redan på 80-talet.
Kom också ihåg att smörja boggilagringarna obelastade.
Några har väl svetsat fast kranen på kärran också eftersom de ofta glappade loss sig. Kranen var löstagbar och möjlig att hänga på hydraularmarna, största syftet var väl eftersom det fanns grävtillsats med annan sticka att köpa.
Avslutat-06 skrev:Tips kanske kan vara en begagnad Patu vagn, verka ligga bra till i pris, reservdelar går att köpa genom Kesla.
Kvaliten har jag dock ingen erfarenhet av.
Patu är bra, de tidiga vagnarna var lite klena i "bakaxeln" eller vad man ska kalla det. Kom en uppdaterad variant med en diagonalt svetsad platta undertill men dessa byttes med viss goodwill redan på 80-talet.
Kom också ihåg att smörja boggilagringarna obelastade.
Några har väl svetsat fast kranen på kärran också eftersom de ofta glappade loss sig. Kranen var löstagbar och möjlig att hänga på hydraularmarna, största syftet var väl eftersom det fanns grävtillsats med annan sticka att köpa.
tor 05 dec 2024, 12:26#864006
Den här såg välskött och prisvärd ut för 98'.
Kanske lämpligare storlek också.
https://www.blocket.se/annons/goteborg/ ... 1401532495
Edit: Såld tre timmar senare
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Den här såg välskött och prisvärd ut för 98'.
Kanske lämpligare storlek också.
https://www.blocket.se/annons/goteborg/ ... 1401532495
Edit: Såld tre timmar senare
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).