Skogsvagn (Huggarvagnar)

Farma C 6,7 G3 - ny kran från A S Fors/Farma

6 inlägg 7480 visningar 3 följer Svara, dela mm...  
FTG mini
Användarvisningsbild

Farma C 6,7 G3 - ny kran från A S Fors/Farma

Torbjörn Johnsen  
#461516Farma presenterade en ny kran på Elmia Wood 2017. Den heter C6,7 och det är den första Farma-kranen som får benämningen G3 (tredje generationen). Den har längre räckvidd än C6,3 G2-kranen. Med hjälp av 1,5 meters utskjut så når den 6,7 meter. Kranen har fått en annan design och länklayout för att få plats med det längre utskjutet och den lyfter enligt Fors 420 kg på full räckvidd vilket är samma som C6,3 gör på 6,3 meter. Vridkraften i det nya vridhuset har ökats med 30%.

Här finns några bilder på nya kranen:
1498560144_p1010698.jpg

1498560144_p1010699.jpg

1498560141_p1010691.jpg

Länk till info på Fors/Farmas sajt hittar du här.

TS
FTG Skogsvagnar

Re: Farma C 6,7 G3 - ny kran från A S Fors/Farma

Magnuc  
#461570Ser bra ut.
Ja var o tittade på en splitterny farmavagn som en bekant hade köpt i vårvintras, han va mer amatör en mig i skogen
och hade inte så stora fodringar på själva ekipaget annat än priset, därav blev det farma sa han. ( traktorn va iallafall i värsta laget, Valtra 6850 HT)

Ekipaget såg inte dåligt ut på något sätt för dom pengarna.
Klart det fanns vissa saker man hade önskat annorlunda.

Vad jag tror Farma skulle göra gått av är lite ny "design" och färger,
lite för att pigga upp deras "brand" lite och få lite mer "huvudvrids" symptomen. :wink:

339  
#528650Någon som testat denna kran och kan ge ett omdöme?

Användarvisningsbild

BjörnS  
#900434Jag tänkte väcka nytt liv i den här tråden.
Det borde finnas några som samlat lite erfarenheter med den nya versionen.

Jag funderar på att köpa en T9 DS 6,7 m.
Nu har jag en gammal Patu 650.
Egentligen köper jag helst begagnade kvalitetsmaskiner i stället för nya av sämre kvalitet, men i det här fallet funderar jag på om det kan vara bättre att köpa en ny vagn.

Det verkar som att Farma har färre problem med de nyare modellerna, eller?

Användarvisningsbild

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#900727Vet inte om jag sett några mer problem med Farma än något annat.

Olskeppetorp  
#912918Jag har köpt en ny T9 DS C6,7G3 4WD eget hydraulsystem vinsch RW 1400. Har en T9 6,0 med gamla vinschen.
T9 DS har nya färger som någon efterlyste mörkare grön och gråfärg.
Kranen är mycket trevlig att köra även gripen med broms har blivit bättre.
Nya vinschen är bra mycket starkare radiostyrning är också bättre man slipper gå till vagnen och vrida på kranen för vinschen spar många steg när man många senilpoäng. Nästa plus är vagnen bättre grind och sikt
lägre kranpodium plusar på sikt och stabiliteten. Den har även 2 ramstyrnings kolvar. 4wd tog stund för mig att börja använda män trycker på bra även när man tuffar fram bra vid avlägg för mindre förflyttningar även när man lastar i skogen. Den gamla T9 vagnen fungera mycket bra har igen erfarenhet av några andra vagnar. Män den nya T9 DS har många plus .

Besvara 
  • Sida 1 av 1
Annons:
Arevo
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).