Fråga 1 (viktigast):
Har packat om vridcylindrarna på min kran och efter det bytt hydraulolja o filter i traktorn. Eftersom oljan som var i vagnen verkade ganska slaggig (trots att jag kört en del med den innan jag packade om och det därför blandats med den i traktorn), så har jag kört funktionerna med returslangen öppen i ett oljefat för att inte få den gamla oljan i traktorn. Jag har fått fylla på olja i traktorn ett par gånger när den inte velat ge mer när vagnen fyllts på. När nästan alla alla cylindrar var körda i ändläge åt båda håll vill stödbenen som är de två sista plötsligt inte vara med alls. Fyller på mer olja men inget händer. Plötsligt istället börjar det läcka rejält från ventilpaktet. Först från en av kopparna undertill (funktionen bredvid stödbenet jag försökte få upp) och sedan mellan kropp och spak på en annan slid (vänstra spaken för stickan och rotator som inte användes alls). Ett mindre läckage fanns tidigare.
Vad ska jag tänka nu? Kan det blivit nåt fel när returen var öppen ut i slask? Kan oringarna gett sig pga nya oljan? Kör en JD1640. Lät aldrig trycket stå på utan att köra någon funktion. Snarare så höll jag funktionsspakarna inne och styrde funktionen försiktigt med tryckspaken i traktorn för att det inte skulle spruta olja från returen över hela gården. Så det har inte stått högt tryck i paketet (och det borde väl bara pumpas rakt ut i returen i så fall?). Jag justerade också en del glapp i spakarna innan detta, men det kan väl inte påverkat inuti sliderna?
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto