Skogsvagn (Huggarvagnar)

Farma T9

7 inlägg 641 visningar 2 följer Svara, dela mm...  

Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.

Skapa gratiskontoLogga in
FTG mini
Användarvisningsbild

Farma T9

Lengu1969  
#910162Har problem med min Farma T9 som har El ON /OFF reglage. När jag trycker på knapparna på handtaget så faller spänningen i vagnen eller så går säkringen på traktorn. Har bytt och gått igenom spolarna samt kontakt donen som styr spolarna. Har även bytt ut hela kabeln från främre kopplingsdosan till den bakre. Jag har inte bytt kontakterna eller kabeln från handtagen till den första kopplingsdosan. Någon som har haft liknande problem? Ingen av de elstyrda funktionerna fungerar eller dioderna på kontakt donen lyser när man trycker på knapparna på handtagen

TS
FTG Mowi

Re: Farma T9

ANDERS NYQVIST  
#910190Har samma vagn men har inte haft problem. Kvittar det vilken knapp du trycker på? Eller är det bara en funktion?

Användarvisningsbild

Lengu1969  
#910195Hej det är ingen funktion i någon knapp. Det känns som det borde vara jordfel eller något sånt, frågan är bara vart

TS

ANDERS NYQVIST  
#910196jag tyckte du skrev innan att när du trycker på knapparna så faller spänningen jag frågade ju om det är när du trycker på en specifik knapp eller alla med samma resultat. Är det bara en knapp så sitter problemet i kabeln till spaken där funktionen är.

WarPeter  
#910214Om säkringen går när du trycker på knapparna, koppla ur kablarna vid magnetventilerna och se om säkringen fortfarande går. Så vet du om det är kablaget eller magnetventilerna som krånglar. Det är ju inte helt ovanligt att man klämmer kablaget mellan balken och hydralarmarna och får kortslutning av det.

Användarvisningsbild

Lengu1969  
#910215Det är alltid lite svårt att beskriva fel. Ingen funktion på någon knapp alls, har bytt hela kabeln mellan doserna. Funderar på om knapparna alternativt kabeln mellan handtagen är nästa att prova att byta

TS

Tralsmo  
#910216Nu är inte ja insatt I hur detta är konstruerat.

Men om ja fattat rätt så går säkringen eller spänningen faller oavsett vilken funktionsknapp man än trycker på.

Låter inte som jordfel (även om jordfel kan bära sig märkligt åt).
Min första tanke är om de finns nogån funktion ytterligare som kopplas in varje gång nogån knapp aktiveras.

Solenoiderna är ju inte ovanligt att de blir kortis I men då borde de bara hända på den funktionen.
Lika om en kabel till en funktion är klämd.

Besvara 
  • Sida 1 av 1
Annons:
Eco Log
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).